Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka metra na Bemowie. To będzie ostatni odcinek II linii metra po zachodniej stronie miasta - trzy stacje, niemal cztery kilometry podwójnego tunelu i Stacja Techniczno-Postojowa.
Stacje tego odcinka zostały zaplanowane:
C03 po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej;
C02 w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej;
C01 w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o łącznej powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra. Planowane są także dwa parkingi P+R.
Kryteriami wyboru były cena, skrócenie czasu wykonania i przedłużenie okresu rękojmi. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Wyceniło swoją pracę na 1,622 mld zł, a na wszystkie roboty będzie miało maksymalnie 50 miesięcy. To firmy znane warszawiakom z budowy innych odcinków II linii metra – centralnego, uruchomionego w marcu 2015 r. oraz właśnie budowanych na Woli i Targówku.
Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze przetarg na wykonawcę ostatniego odcinka II linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. To trzy stacje i ok. 4 km trasy: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną; C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza; C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej.
Niebawem ogłoszony będzie przetarg na dwustacyjny odcinek podziemnej kolei między tym, którego dotyczy rozstrzygnięty właśnie przetarg a powstającym teraz na Woli. Budowa II linii metra ma się zakończyć w 2022 r.