Switcher na budowie łącznicy Czarnca-Wloszczowa

Switcher na budowie łącznicy Czarnca-Wloszczowa

02 lipca 2018 | Źródło: KZN Bieżanów
PODZIEL SIĘ

Wagony systemu Switcher dostarczyły bloki rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 na budowę łącznicy Czarnca-Włoszczowa Północ (linia kolejowa nr 582). Kolejne rozjazdy totrą w połowie sierpnia.

Fot. KZN Bieżanów

Grupa KZN Bieżanów jest aktywnie zaangażowana w budowę nowej, ponad trzykilometrowej łącznicy spinającej linię nr 61 Kielce - Fosowskie w Czarncy, ze stacją Włoszczowa Północ na Centralnej Magistrali Kolejowej. Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”, lider holdingu, wyprodukuje wszystkie rozjazdy zaprojektowane dla tej inwestycji. Konstrukcje te, już na placu budowy, profesjonalnie wbuduje w tor spółka-córka KZN Rail. – Równolegle zapewniamy także bezpieczny transport blokowy sześciu sztuk fabrycznie zmontowanych i odebranych rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 sb. Do którego wykorzystany zostanie system Switcher, współpracujący przy rozładunku z dostępnym na budowie specjalistycznym dźwigiem kolejowym – mówi Ewa Sawicka, członek zarządu KZN Rail.

Pierwsze dwa rozjazdy o promieniu 1200 metrów, zmontowane w blokach, Grupa KZN Bieżanów dostarczyła jednym składem do Czarncy pod koniec czerwca; kolejne trzy, również w ramach jednego pociągu specjalistycznego, dojadą na budowę w pierwszej połowie sierpnia; ostatni zaś trafi na łącznicę we wrześniu br. Dostarczone już rozjazdy zostały wstępnie zabudowane na wieczorno-nocnych zamknięciach na linii Kielce-Fosowskie, w dniach 26 i 27 czerwca. Po rozładunku i precyzyjnym ułożeniu w miejscu zabudowy, rozjazdy zostały czasowo złubkowane. Następnie zaś,  po ich podbiciu,  pracownicy KZN Rail zajmą się spawami i ostateczną regulacją konstrukcji. Ta sama procedura będzie dotyczyć pozostałych rozjazdów o promieniu 1200 metrów.   

- Rozjazdy Rz60E1-1200-1:18,5 dostarczane w systemie blokowym, to znaczące wyzwanie logistyczne, zarówno w swej części transportowej, ale także za- i rozładunkowej. Bloki rozjazdowe ważą tu od 24 do ponad 28 ton, długość bloku szyn łączących osiąga 25,60 metra, a maksymalna szerokość bloku krzyżownicy wynosi 4,4 metra  - zaznacza Sawicka. – Dlatego cieszy nas dobra współpraca z generalnym wykonawcą inwestycji - Grupą ZUE, kolejną firmą budowlaną, która będzie mogła się przekonać o zaletach blokowego transportu rozjazdów i systemu Switcher – dodaje Sawicka.

W kontekście zapowiedzi PKP PLK o dostawie w blokach w br. około 20 procent rozjazdów inwestycyjnych, zastanawiać może, fakt, że rozjazdy dostarczone do Czarncy to dopiero pierwsza realizacja w Grupie KZN Bieżanów w 2018 roku.

– Zauważamy, że druga połowa roku będzie pod tym względem wyraźnie lepsza. Nasza spółka KZN Rail, operator logistyczny systemu Switcher, poza łącznicą Czarnca-Włoszczowa planuje przewiezienie ponad 20 rozjazdów w tym standardzie m.in. na inwestycjach w Nowej Sarzynie, Szczecinie Gumieńcach, Krzeszowicach czy posterunku odgałęźnym Kozioł – mówi Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pomorze Zachodnie ma już Impulsy. Kolej na hybrydę? Pomorze Zachodnie ma już Impulsy. Kolej na hybrydę?
Następny artykuł Bilet Miejski WKD dla mieszkańców Pruszkowa Bilet Miejski WKD dla mieszkańców Pruszkowa