Deutsche Binnenreederei AG (DBR), największy w Niemczech operator żeglugi śródlądowej należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił regularną linię przewozu ładunków projektowych i ciężkich po Łabie. Było to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z SächsischeBinnenhäfenOberelbe (SBO).
Projekt EPCL jest realizowany w ramach zintegrowanej strategii dla Łaby. Przewiduje ona działania optymalizacyjne w przypadku niskiego stanu wód, które mają umożliwić utrzymanie toru wodnego o głębokości co najmniej 140 cm w 345 dni w roku, wg średniej długoterminowej.
Informacje na tematDeutsche Binnenreederei AG:
Spółka z Grupy Kapitałowej OT Logistics, Deutsche Binnenreederei AG, to lider śródlądowego transportu wodnego w Europie Środkowej i Zachodniej. Spółka zajmuje się przewozem kontenerów, towarów masowych, ładunków ponadgabarytowych i specjalnych, asystą przy pracach hydrotechnicznych, a także udostępnianiem barek pod magazyny pływające. Firma dysponuje flotą ponad 300 jednostek pływających, na którą składają się pchacze, barki motorowe i barki pchane oraz jednostki stosowane do realizacji asyst przy pracach hydrotechnicznych. Flota dostosowana jest do szczególnych cech i wymogów ładunków masowych, jak również wyposażona w specjalnie urządzenia umożliwiające ich szybki załadunek i rozładunek.
Informacje na temat OT Logistics:
OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. W 2017 roku Grupa wypracowała 867 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 42,6 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.