Siemens rozwija autonomiczne metro na Tajwanie

Siemens rozwija autonomiczne metro na Tajwanie

17 lipca 2018 | Źródło: Siemens
PODZIEL SIĘ

Konsorcjum Siemens, Hyundai Rotem oraz BES Engineering dostarczą gotowe rozwiązania mechaniczne i elektryczne dla Zielonej Linii metra w mieście Taoyuan na Tajwanie. W ramach kontraktu metro zostanie wyposażone w system sterowania pociągiem Trainguard MT (CBTC), napędy trakcyjne dla pociągów oraz zasilanie prądem stałym. System sygnalizacyjny metra będzie bezobsługowy na poziomie GoA4.

Fot. Siemens
- Nasz system CBTC pozwala na zoptymizowanie przepustowości sieci. Odstępy miedzy pociągami zostaną skrócone do mniej niż 90 sekund, dzięki systemowi ruchomych bloków, który zapewnia bezpieczne kursowanie pociągów oparte na dwukierunkowej komunikacji radiowej. To pozwoli przewoźnikowi na zmaksymalizowanie liczby kursujących pociągów na trasie i tym samym zwiększeniu liczby przewożonych pasażerów - powiedział Michael Peter, szef Siemens Mobility Division.

- Zielona Linia metra to pionierski projekt, związany z infrastrukturą kolejową w Taoyuan City. Budowa odcinków napowietrznych rozpocznie się w październiku tego roku. Rozbudowa sieci szybkiej kolejki miejskiej sprawi, że Taoyuan stanie się dynamicznie rozwijającym się miastem o znaczeniu międzynarodowym – powiedział Chen Wen De, dyrektor generalny Szybkiej Kolei Miejskiej

Po ukończeniu prac Zielona Linia metra w Taoyuan będzie miała 27.8 kilometrów długości oraz 21 stacji. Około 12.5 kilometra trasy będzie przebiegało pod ziemią, a około 15.3 km będzie nadziemna.

Zielona Linia połączy Taoyuan z przyszłym lotniskiem miejskim Aerotropolis oraz międzynarodowym lotniskiem dzięki linii TTY Airport Line. Planuje sie również przedłużenie linii do Daxi oraz budowę trzech stacji na tej relacji oraz pociągnięcie torów do Chungli i budowę siedmiu przystanków na nowym odcinku.