Coraz chętniej kupujemy bilety kolejowe przez internet

Coraz chętniej kupujemy bilety kolejowe przez internet

20 lipca 2018 | Źródło: UTK
PODZIEL SIĘ

Podróżni w Polsce coraz chętniej kupują bilety kolejowe przez Internet. Przez strony www i aplikacje kupili 23,5 mln biletów. To wzrost udziału do 7,7% w porównaniu z 5,4% w 2016 r. Nadal ponad połowę biletów sprzedawanych jest w kasach.

Fot. Kurier Kolejowy / intercity

Cały czas rośnie znaczenie nowoczesnych kanałów dystrybucji biletów. Podróżni coraz chętniej kupują bilety bez wizyty na dworcu i czekania w kolejce do kasy. W kolejach regionalnych i aglomeracyjnych coraz popularniejszym rozwiązaniem są biletomaty. Urządzenia te montowane są również w pociągach, pozwalając na zakup biletu po wejściu do składu. - Kanałem dystrybucji, który daje największą elastyczność jest Internet. Wykorzystanie tego narzędzia pozwala na wygodny zakup biletu w domu. Można określić szczegóły podróży, zapłacić i pobrać lub wydrukować bilet. W przypadku aplikacji mobilnej wystarczy smartfon lub tablet z dostępem do Internetu. To daje duży komfort podróżnym– ocenia Ignacy Góra Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.