Przebudowa warszawskiej linii obwodowej wchodzi w decydującą fazę. Są nowe tory. Na wybudowanych peronach montowane są wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oświetlenie. Wiadukty nad Obozową, Zawiszy, Wolską i Kasprzaka w najbliższy weekend przejdą ważny sprawdzian z obciążenia.
Końcowe prace widać na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8 peronie stacji Warszawa Zachodnia. Wykonawca montuje oświetlenie, nagłośnienie, monitoring oraz ławki i tablice informacyjne. Na wiaduktach nad Obozową, Górczewską, Wolską i Kasprzaka oraz między przystankami ułożone zostały nowe tory. Rozwieszona jest sieć trakcyjna. Wykonawca deklaruje, że prace zostaną zakończone do połowy sierpnia. Następnie rozpoczną się odbiory nowej infrastruktury.
W niedzielę wykonawca planuje pierwsze próbne obciążenia nowych wiaduktów. Na obiekty nad ulicami Kasprzaka, Wolską, Zawiszy i Obozową wjedzie ponad stutonowa lokomotywa. Wówczas specjalna aparatura dokładnie zmierzy i sprawdzi parametry obiektów. Potwierdzone muszą być założenia, że spełnione są wszystkie wymagania techniczne m.in. do szybszych przejazdów i cięższych składów. Po zakończeniu próbnych obciążeń statycznych planowane są przejazdy pociągów z różną prędkością. Mierzone będą wszystkie niezbędne parametry linii kolejowej. Na linii kolejowej pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 80 km/h.
Równocześnie trwa projektowanie nowego przystanku Warszawa Powązki. Budowa rozpocznie się na początku 2019 roku. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych, łączącą Wolę i Żolibórz.