Krakowska średnica doczekała się trzeciego toru

Krakowska średnica doczekała się trzeciego toru

22 sierpnia 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

We wrześniu pociągi pojadą nowym torem z Krakowa Płaszowa do Krakowa Bieżanowa. Pasażerowie skorzystają z nowego peronu na przystanku Kraków Prokocim. To finał kolejnego etapu modernizacji linii na wschodzie stolicy Małopolski.

Fot. PKP PLK

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej między stacjami w Płaszowie i Bieżanowie zakłada dobudowę dodatkowego, trzeciego toru. Rozdzielony będzie ruch pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. W efekcie będzie można uruchomić dodatkowe połączenia na najważniejszych trasach aglomeracji.

Prace przy budowie trzeciego toru są na finiszu. Wykonawca poszerzył nasyp kolejowy i zamontował konstrukcje, tzw. bramki, na których podwieszana będzie sieć trakcyjna. Układane są nowe tory i montowane urządzenia sterowania ruchem, odpowiedzialne za bezpieczeństwo. We wrześniu, po przejściu procedur odbiorowych, po nowym torze zaczną kursować pociągi. Wówczas wykonawca przystąpi do kolejnego etapu, czyli przebudowy tego toru po którym obecnie prowadzony jest ruch.

W rejonie ul. Morawiańskiego budowany jest nowy peron przystanku Kraków Prokocim, z którego już we wrześniu będą korzystać pasażerowie. Wyższe perony na odnowionym przystanku ułatwią wsiadanie do pociągów. Powstaną też wiaty, ławki i nowoczesna informacja pasażerska. Dojście na peron będzie ułatwione poprzez budowę schodów od strony ul. Morawiańskiego i przejścia podziemnego, usytuowanego po drugiej stronie przystanku, bliżej ul. Czechowicza. Przejście będzie służyć nie tylko podróżnym, ale również mieszkańcom. Łatwiej i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę torów.

Wrześniowa korekta rozkładu dotyczy też Krakowskiego Węzła Kolejowego. Od 3 września wprowadzona zostanie pięciogodzinna przerwa (9:30 – 14:30) w ruchu pociągów, pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym. Będzie obowiązywać od poniedziałku do piątku. Dzięki niej wykonawca zintensyfikuje prace przy modernizacji krakowskiej linii średnicowej, a jednocześnie nie będzie zakłócał ruchu pociągów wówczas, gdy największa liczba pasażerów dojeżdża do stolicy Małopolski.

Istotną informacją jest przekierowanie pociągów z Krakowa Płaszowa na linię obwodową. Takie rozwiązanie wynika z rozpoczęcia przebudowy torów w rejonie płaszowskiej stacji i ograniczeń w obsłudze pociągów. Niektóre połączenia zostaną zastąpione autokarami lub zmienia trasę. Szczegółowo o zmianach w kursowaniu pociągów będą informować przewoźnicy.