PKP Cargo kupuje platformy intermodalne

PKP Cargo kupuje platformy intermodalne

04 września 2018 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

PKP Cargo kupi 920 platform kolejowych do przewozu ładunków intermodalnych. Spółka ogłosiła przetarg w tej sprawie – będzie to największy taki zakup w historii największego polskiego przewoźnika towarowego.

Fot. PKP Cargo

Platformy będą służyły do transportu kontenerów, ich zakup ma zostać dofinansowany z funduszy unijnych. Takie wagony ułatwiają załadunek, rozładunek oraz przewóz kontenerów, co ma ogromne znaczenie dla naszych klientów.

– Zakup ten jest realizacją długofalowej strategii rozwoju Grupy PKP Cargo. Przewozy intermodalne stają się jedną z naszych specjalizacji, a z roku na rok ten segment rynku rośnie przynajmniej o kilkanaście procent, a w tamtym roku nawet o ponad 20 proc. Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku przewieźliśmy prawie 4,5 mln ton ładunków intermodalnych, co stanowi podwojenie transportów w porównaniu do 2013 roku. Kolejne lata zapowiadają się podobnie i kupując platformy będziemy gotowi na sprostanie wymaganiom rynku. Klienci oczekują nie tylko sprawnego przewozu swoich towarów, ale i dbałości o wysoką jakość usług, a to oznacza konieczność zakupu nowoczesnego taboru – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo – Rynek intermodalny będzie rósł zarówno na Nowym Jedwabnym Szlaku, jak i w korytarzu europejskim Północ-Południe łączącym Morze Bałtyckie z Adriatykiem i Morzem Czarnym – dodaje.

PKP Cargo dodaje, że spółka planuje również zakup lokomotyw wielosystemowych przeznaczonych do obsługi tych połączeń. Takie lokomotywy pozwalają bowiem na usprawnienie przewozów, gdyż nie trzeba przepinać elektrowozów przy wjeździe do innego kraju, gdzie sieć trakcyjna ma inne parametry techniczne niż ta, która funkcjonuje w Polsce.

PKP Cargo dodaje, że spółka planuje również zakup lokomotyw wielosystemowych przeznaczonych do obsługi tych połączeń. Takie lokomotywy pozwalają bowiem na usprawnienie przewozów, gdyż nie trzeba przepinać elektrowozów przy wjeździe do innego kraju, gdzie sieć trakcyjna ma inne parametry techniczne niż ta, która funkcjonuje w Polsce. Ponadto z myślą o przewozach intermodalnych PKP Cargo inwestuje w rozwój spółki PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, gdzie będzie rozbudowywać zarówno infrastrukturę torową, jak i terminale. Dzięki temu w 2022 roku przepustowość Małaszewicz wzrośnie czterokrotnie. – Obecnie obsługujemy około 25 pociągów z Chin tygodniowo, a mamy jeszcze wolne moce przeładunkowe. Po rozbudowie nasze możliwości będą wielokrotnie wyższe i połączenie z Chin do Unii Europejskiej przez Małaszewicze jeszcze bardziej zyska na atrakcyjności dla europejskich i azjatyckich przedsiębiorstw – argumentuje prezes Czesław Warsewicz.