Konsorcjum Stadler - Siemens pokazało na targach InnoTrans 2018 nowy tabor dla berlińskiej S-Bahn. Pojazdy te pojawić się mają na torach stolicy Niemiec w 2021 r.
Nowe pociągi berlińskiej szybkiej kolei będą miały długość 73,6 m i 186 miejsc siedzących. W nowych wagonach będą fotele ułożone wzdłuż kierunku jazdy, dzięki czemu zwiększy się liczba miejsc siedzących.
Pojazdy będą też wyposażone w klimatyzację, co ze względu na specyfikę sieci S-Bahn czyli m.in. niskie tunele wymagało zastosowania nietypowych rozwiązań w tym ułożenia części urządzeń pod pokładem.
Na uwagę zwraca też obszerny przedział na rowery, w którym jest sporo miejsca, czego czasem brakuje w polskich pojazdach kolei aglomeracyjnych.
Nowy tabor berlińskiej S-Bahn będzie wprowadzany do ruchu od 2021 r. - początkowo na liniach S8, później na S45 i S46, a od 2023 r. pociągi nowego typu obsłużą Ringbahn (linie S41/42).
Pojazdy produkowane będą w berlińskiej fabryce Stadlera. Siemens będzie dostarczał komponenty elektryczne, wózki i systemy informacji pasażerskiej.