Według „Dziennika Wschodniego” włoski wykonawca modernizacji kluczowego fragmentu linii kolejowej z Warszawy do Lublina zerwał kontrakt z PKP PLK. O problemach z generalnym wykonawcą robót zarządca infrastruktury informował już w czerwcu.
Informacja o rozwiązaniu umowy nie została jeszcze potwierdzona. Astaldi jest generalnym wykonawcą przebudowy torów między Lublinem i Dęblinem. O tym, że włoski kontrahent nie wywiązuje się z wypłacania należności podwykonawcom, co skutkuje opóźnieniami w realizacji inwestycji, poinformował przed wakacjami Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Lokalne media od dawna informowały o problemach Astaldi, także przy realizacji kontraktu na modernizację linii kolejowej między Rawiczem i Lesznem.
Na początku sierpnia konsorcjum firm Astaldi i Ghella zrezygnowało z podpisania umowy na budowę przeprawy drogowej między wyspami Wolin i Uznam.
Astaldi jest członkiem konsorcjum budującego II linię warszawskiego metra. Wraz z firmą Gülermak jest wykonawcą jednej stacji na Woli i trzech na Pradze Północ i Targówku. Konsorcjum podpisało niedawno umowę na budowę odcinka II linii podziemnej kolejki na Bródno.