Niemcy: zamówili pociągi, które nie mieszczą się w skrajni

Niemcy: zamówili pociągi, które nie mieszczą się w skrajni

09 października 2018 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

Przewoźnik Düsseldorfer Rheinbahn obsługujący linie lekkiej kolei w Nadrenii Pólnocnej-Westfalii zamówił pojazdy, które okazały się za szerokie i nie mogą być eksploatowane na docelowej linii. Nie wiadomo, kto ponosi odpowiedzialnosc za ten błąd.

Fot. Bombardier

Düsseldorfer Rheinbahn zamówił u Bombardiera nową serię lekkich pojazdów szynowych typu HF6, które mieły trafić na linię łączącą Düsseldorf z Duisburgiem. Lekka kolej w tych miastach jest formą transprotu posrednią miedzy tramwajem a metrem i częściowo przebiega w tunelu.

Jak się okazało podczas jazdy tesowej w czwartek, prototyp dostarczony przez producenta nie mieści się w skrajni na liniach w Duisburgu. Pojazd jest aż o 6 cm za szeroki i nie może wjechać w przystanki. Jak informują niemeickie media na razie nie wiadomo, kto ponosi odpowiedzialnosć za ten błąd – czy to źle sformułowana specyfikacja zamówienia, czy producent wykonał pojazd o zbyt szerokim profilu w stosunku do zamówienia. Obecnie trwają rozmowy zamawiającego i producenta w tej sprawie.

Düsseldorfer Rheinbahn zamówił łącznie 42 pojazdy typu HF6 z prawe opcji na zamówienie kolejnych 16 egzemplarzy. Koszt zamówienia wynosi 127 mln euro. Przekonstruowanie pojazdów, tak by mieściły się w przystankach w Duisburgu jest niemożliwe. Oznacza, to że albo trafią na inne linie albo trzeba będzie przebudować perony kolei miejskiej w Duisburgu.

HF6 to kolejna generacja pojazdu Flexity Swift dostosowana zarówno do niskich jak i wysokich przystanków. Pojazdy tego typu od wielu lat kursują na liniach w zachodnich Niemczech.