W Jaworznie oddano nowy wiadukt nad torami

W Jaworznie oddano nowy wiadukt nad torami

29 października 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Nowy wiadukt drogowy w Jaworznie zastąpił przejazd kolejowo- drogowy na linii Kraków - Katowice i usprawnił komunikację w mieście. Na stacji Jaworzno-Szczakowa, podróżni korzystają już z nowego peronu. To efekt modernizacji linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia, na którą przeznaczono 296 mln zł. Projekt współfinansowany jest ze środków UE.

Fot. PKP PLK

Wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska zastąpił przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Obiekt ma 39 m długości i 11 m szerokości. Jezdnię na wiadukcie tworzą dwa pasy ruchu, każdy po 3,50 m. Zamontowane są również bariery zabezpieczające. Wartość inwestycji to ok.15 mln zł.

Zmienia się stacja Jaworzno Szczakowa

Na stacji podróżni już korzystają z nowego peronu nr 3. Przebudowywany jest peronu nr 2, który również będzie podwyższony, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z  pociągów. Nowa 200 m wiata, nowe oświetlenie, ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie i nagłośnienie zapewnią podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się znacznym udogodnieniem będzie winda. Prace w stacji
Jaworzno Szczakowa zakończą się w I kwartale 2019 r.

Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktu drogowego w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej oraz w Balinie. Obiekty zwiększą poziom bezpieczeństwa ponieważ zastąpią przejazdy kolejowo - drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych oraz nowy peron.

Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przebudowane i lepiej wyposażone. Zapewnione będą warunki obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostało wyposażone lokalne centrum sterowania (LCS) w rozbudowanej nastawni na stacji Jaworzno Szczakowa. Komputerowe urządzenia już zapewniają bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i wyposażenie, poprawiły warunki pracy dyżurnych ruchu.

Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia przebiega zgodnie z harmonogramem. Prace na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2019 r. Wartość modernizacji to 296 mln zł netto.

Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2 mld zł netto.