Zakończyła się modernizacja linii Chałupki - Kędzierzyn-Koźle

Zakończyła się modernizacja linii Chałupki - Kędzierzyn-Koźle

17 grudnia 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe w grudniu zakończyły rewitalizację  linii  Kędzierzyn Koźle - Chałupki na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice. Pasażerowie korzystają z trzech przebudowanych stacji i przystanku.

Fot. PKP PLK

Na linii Kędzierzyn-Koźle - Chałupki wymienione są tory, naprawione mosty, dodatkowo zabezpieczone przejazdy. Wartość inwestycji dla lepszych połączeń pasażerskich i sprawnego przewozu towarów to ponad 76 mln zł z budżetu państwa.

- Projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe ze środków budżetowych to lepsze połączenia w kraju oraz rozwój międzynarodowych przewozów pasażerskich i towarowych. Linia od Kędzierzyna Koźla do Chałupek, która po inwestycji zwiększa swoje możliwości, stanowi ważne połączenie w ciągu komunikacyjnym E 59, łączącym porty w Szczecinie i Świnoujściu ze Śląskiem i przejściem granicznym w Chałupkach. – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

PLK przebudowały 3 stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz przystanek osobowy Tworków. Pasażerowie mają do dyspozycji 8 odnowionych peronów z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem.

Perony zostały podwyższone na stacji Kuźnia Raciborska została wyremontowana kładka dla pieszych, łącząca perony z budynkiem dworca.

Nowe urządzenia sterowania ruchem oraz wymiana 14 rozjazdów na stacjach, zapewnią większy poziom bezpieczeństwa. Bezpieczniej będzie także na 15 zmodernizowanych i przebudowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami zapewni lepszy nadzór w ruchu drogowym. W ramach inwestycji wyremontowano 35 km linii kolejowej oraz 27 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty - na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m. Na odcinku Racibórz – Krzyżanowice została kompleksowo wymieniona sieć trakcyjna.

Dzięki rewitalizacji linii (nr 151) na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice zwiększono prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych (dotychczas 50/60 km/h). Na realizację zadania, ze środków budżetowych, PLK przeznaczyły ponad 76 mln zł.