Ruszyły prace na przystanku Opole Wschodnie

Ruszyły prace na przystanku Opole Wschodnie

30 stycznia 2019 | Autor: RD | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Przebudowane i wyposażone w windę Opole Wschodnie będzie wygodniejsze dla podróżnych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 34 mln zł poprawi warunki dla przewozów towarowych. Wiadukt, tory i urządzenia zapewnią sprawny przejazd cięższych pociągów m.in. do Elektrowni Opole.

Fot. PKP PLK

Wykonawca z fazy projektowej przechodzi do przebudowy wiaduktu nad ul. Oleską w Opolu. Zaczynają się dostawy nowych szyn i materiałów dla przebudowy torów. Demontaż sieci trakcyjnej będzie pierwszymi robotami na przystanku. Przebudowa obejmie 5 torów. Modernizacja dwóch pierwszych potrwa do połowy maja. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ruchu pociągów na sąsiednich torach.

Wymienionych zostanie też 8 rozjazdów, co poprawi sprawność przejazdu pociągów. Nowe  tory  umożliwią przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku na oś  do 221 kN. Jest to szczególnie ważne, gdyż przez wiadukt prowadzi trasa dla pociągów towarowych do elektrowni Opole i cementowni Odra. Roboty obejmą również wymianę sieci trakcyjnej – wraz z konstrukcjami wsporczymi. Zmodernizowane tory zostaną dostosowane dla ruchu pociągów z  prędkością do 120 km/godz. (towarowych do 100 km/godz.).

Oprócz torów wzmocniony i odnowiony zostanie wiadukt kolejowy nad ul. Oleską  oraz estakada. Prace kolejarzy będą skoordynowane z miejską inwestycją przebudowy układu komunikacyjnego koło Opola Wschodniego.

Na przystanku Opole Wschodnie peron będzie łatwiej dostępny dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostanie zamontowana winda, z której skorzystają również podróżni z cięższym bagażem, wózkami lub rowerami. Nawierzchnia peronu  będzie wyżej posadowiona, przez co dogodniejsze będzie wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wyposażenie peronu uzupełni nowe oświetlenie oraz wiaty, ławki, gabloty informacyjne.

Przebudowa wiaduktu nad ul. Oleską oraz modernizacja przystanku Opole Wschodnie będą prowadzone w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Kompleks architektoniczny zostały wybudowany w 1926 r. Modernizacja ma zachować historycznym charakter obiektu.

Inwestycja pod nazwą „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na linii 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów wraz z łącznicami” - przebudowa wiaduktu w km 6,420 wraz z rewitalizacją estakady i robotami towarzyszącymi w stacji Opole Wschodnie jest realizowana w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”  Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków budżetowych. Jego wartość wynosi blisko 34 mln zł. Zakończeni prac przewidziane jest w drugiej połowie przyszłego roku.