Port Hamburg z rekordowym wynikiem przewozów kolejowych

Port Hamburg z rekordowym wynikiem przewozów kolejowych

19 lutego 2019 | Autor: POM | Źródło: Port Hamburg
PODZIEL SIĘ

Największy uniwersalny port Niemiec osiągnął w 2018 roku wynik 135,1 milionów ton przeładowanych towarów. Hamburg skutecznie rywalizował w trudnym środowisku, a w relacji z zapleczem lądowym zwiększył przewozy koleją do łącznie 46,8 milionów ton (+2,7%) a w przypadku kontenerów 2,44 miliona TEU (+4,7%).

Fot.Port Hamburg

W samym tylko Hamburgu po torach kolei portowej Hafenbahn przejechało w 2018 roku ponad 60000 pociągów towarowych z około 1,6 miliona wagonów. Tym samym przekroczony został rekordowy rezultat z roku 2016 i umocniona pozycja Hamburga, jako czołowego europejskiego portu kolejowego.
- Pozytywne wyniki kolei portowej są sukcesem, który osiągnęliśmy wspólnie z naszymi partnerami w minionych latach. Z tego osiągnięcia możemy być naprawdę dumni - mówi  Jens Meier, prezes zarządu Hamburg Port Authority.

Ta silna pozycja bazuje w dużej mierze m.in. na wielkiej liczbie ponad 100 połączeń liniowych, które łączą Hamburg z dużą częścią ponad 1000 portów morskich na świecie. - Hamburski port rozpoczyna nowy rok z wielkim rozmachem uruchamiając cztery nowe połączenia liniowe. Cztery serwisy transatlantyckie łączą z Hamburgiem obok portów wschodniego wybrzeża USA także meksykańskie porty w cyklu tygodniowym - wyjaśnia Axel Mattern CEO Hafen Hamburg Marketing e.V. (HHM).

W przewozach kontenerowych z Chinami wzrosły zarówno przewozy morskie jak i kolejowe. Dla hamburskiego portu Chiny pozostają również w 2018 roku największym partnerem handlowym. Każdy, co trzeci przeładowany w porcie kontener, jest kontenerem chińskim. W uzupełnieniu doskonałych połączeń morskich w ruchu z Chinami jest oferowanych aktualnie w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku ponad 235 połączeń kolejowych tygodniowo.

- Z łącznie przewiezionymi w relacji z Chinami 4,8 miliona TEU jesteśmy czołowym hub’em dla chińskich ładunków z dużą przewagą wobec innych europejskich lokalizacji - powiedział Mattern. - Hamburg jest centralnym hubem dla ładunków morskich i lądowych przewożonych Nowym Jedwabnym Szlakiem. Tą transportowo-geograficzną pozycję będziemy dalej wzmacniali i rozbudowywali z korzyścią dla naszych portowych klientów z całego świata - uzupełnił.

Zarząd HHM widzi ogromny potencjał wzrostu w logistycznym powiązaniu krajów regionu Morza Bałtyckiego z rynkami wzdłuż jedwabnego szlaku. - Żadne inne miejsce w Europie nie dostarcza tak różnorodnych bezpośrednich połączeń morskich i kolejowych z Chinami - podkreśla Mattern. - Krótkie drogi między połączeniami morskimi i lądowymi dla wszystkich gałęzi transportu czynią Hamburg szczególnie atrakcyjny, jako hub w handlu z Chinami - dodaje. Gęsta sieć około 2000 kontenerowych połączeń kolejowych, dobrych połączeń autostradowych, różnorodnych możliwości transportowych samochodem i barką, a także lotniska z centrum frachtu lotniczego uzupełniają aspiracje Hamburga, jako czołowego logistycznego hubu.

Hamburski port, który jest także największym w Niemczech spójnym obszarem przemysłowym, będzie rozwijał istniejące know-how w dziedzinie logistyki poprzez wykorzystanie postępu technologicznego, nie tracąc z pola widzenia także celów polityki klimatycznej. Wobec armatorów i załadowców z kraju i zagranicy port i region logistyczny północnych Niemiec pozycjonuje się jako doskonała lokalizacja z doskonałymi perspektywami na przyszłość. Port w Hamburgu w szerokim ujęciu tworzy jako port uniwersalny ponad 156.000 miejsc pracy w regionie metropolitarnym Hamburga. Port jest też istotnym centrum przemysłu i z tworzoną wartością dodaną brutto rzędu 21,8 miliarda euro, jest ważnym elementem całej niemieckiej gospodarki.