SPEDCONT i Rail Cargo Group obsłużą połączenia do Turcji

SPEDCONT i Rail Cargo Group obsłużą połączenia do Turcji

27 lutego 2019 | Źródło: Pekaes SA
PODZIEL SIĘ

Austriacki operator Rail Cargo Group (RCG) wybrał SPEDCONT do obsługi przeładunkowej nowego połączenia na trasie Polska-Turcja. Faza testów zakończyła się pomyślnie i obecnie połączenia realizowane są regularnie w obu kierunkach. Poza usługami terminalowymi SPEDCONT realizuje odwóz samochodowy kontenerów do magazynów, tzw. ostatnią milę.

Fot. SPEDCONT

SPEDCONT, spółka wchodząca w skład Grupy PEKAES, odpowiada za procesy związane z przeładunkiem i transportem towarów pomiędzy magazynami należącymi do klientów Rail Cargo Group, a łódzkim terminalem.

– W terminalu SPEDCONT Łódź Klient oczekuje przede wszystkim sprawnej i szybkiej obsługi przeładunkowej, dzięki której skraca się czas przewozu towarów do Turcji. Operacja polega na przeładunku kontenerów, które następnie mogą wyruszyć w kierunku Halkali (Stambuł) − tureckiego węzła intermodalnego, który zyskuje na znaczeniu w wymianie handlowej. Z dużym optymizmem patrzymy na rozwój częstotliwości tego połączenia – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes firmy SPEDCONT.

Austriacki operator obecnie raz w tygodniu realizuje połączenie importowe i eksportowe na trasie Polska-Turcja. Szlak transportowy nowego połączenia kolejowego wiedzie przez Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię.

– Terminal SPEDCONT Łódź ma doskonałą lokalizację i duże możliwości operacyjne. Ponadto firma zatrudnia pracowników z wieloletnim doświadczeniem, którzy zapewniają fachową obsługę projektów. To atuty, które doceniają kontrahenci zarówno z Europy, jak i Azji. Cieszę się, że Rail Cargo Group − jeden z czołowych europejskich operatorów intermodalnych, docenił kompetencje SPEDCONT i wybrał spółkę do obsługi nowego połączenia z Turcją – stwierdza Maciej Bachman, prezes spółki PEKAES.

W terminalu SPEDCONT Łódź na przestrzeni ostatnich czterech lat znacząco wzrósł wolumen obsługiwanych pociągów zarówno na relacjach krajowych, jak i na trasie Polska-Chiny. W 2018 roku obiekt odnotował trzykrotny wzrost liczby pociągów w porównaniu do roku 2015.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Dewastacja pociągu po psychotropach Dewastacja pociągu po psychotropach
Następny artykuł 40 km linii za 155 mln zł z budżetu 40 km linii za 155 mln zł z budżetu