XXIV Szczecińskie Spotkanie Gospodarki Morskiej, "Herring 2019"

XXIV Szczecińskie Spotkanie Gospodarki Morskiej, "Herring 2019"

18 maja 2019 | Autor: DK | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W piątkowy wieczór ( 17 maja 2019r) miało miejsce XXIV międzynarodowe spotkanie „Herring Szczecin” organizowane przez środowisko morskie Pomorza Zachodniego pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Pana Marka Gróbarczyka oraz Prezydenta Szczecina , Pana Piotra Krzystka.

www.herring.szczecin.pl

Tegoroczne spotkanie po raz pierwszy odbyło się w nowoczesnej hali sportowej Netto Arena. Podstawowym celem spotkania, w którym zwykle uczestniczy ponad 2000 osób jest integracja środowiska szeroko rozumianej gospodarki morskiej. Od pierwszego spotkania ważnym celem jego organizacji  jest dofinansowanie działalności fundacji działających na rzecz tego środowiska. W roku bieżącym wsparcie otrzyma szczecińska Fundacja „Publico Mare”.

Ważnym elementem tego wydarzenia jest wręczenie  Nagrody Honorowej „Laur Bałtyku” i wyróżnienia „Bursztynowy Laur Bałtyku”. Wyboru laureatów  dokonuje Kapituła złożona z przedstawicieli Komitetu Organizacyjnego. W tym roku „Laur Bałtyku” został przyznany Panu Jackowi Wiśniewskiemu – Dyrektorowi Naczelnemu firmy Euroafrica. Uhonorowanie to jest wyrazem uznania za ponad 20 – letnią działalność na rzecz gospodarki morskiej , w szczególności dla rozwoju żeglugi promowej oraz serwisu Linii Zachodniej Afryki.  

Wyróżnienie „Bursztynowy Laur Bałtyku” Kapituła przyznała Net Marine - Marine Power Service Sp. z o.o.  w dowód uznania wkładu spółki w rozwój morskiej branży remontowej jednostek pływających.

Nagroda i wyróżnienie zostało wręczone przez Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej - Pana Grzegorza Witkowskiego.

Spotkanie jest znakomitą okazją do wzajemnego poznania się i nawiązania relacji biznesowych. Doceniają to przedstawiciele portów w Szczecinie i Świnoujściu, Policach, Gdańsku i Gdyni oraz firm spedycyjnych, logistycznych, w tym przewoźników kolejowych, choć jak to było widoczne nie wszyscy ( a szkoda) widzą swoje szanse udziału we wzrastającej masie ładunków przeładowywanych w zespole portów Szczecin i Świnoujście.