Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019 | Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
PODZIEL SIĘ

Skandynawia to jeden z głównych kierunków, z których przybywają do nas turyści, ale i inwestorzy. Dlatego Pomorze Zachodnie od lat stawia na promocję regionu w krajach tej części Europy. Tym razem na lotniskach Danii i Norwegii prezentujemy swoje najciekawsze miejsca i wydarzenia.

Fot. UMWZ

W kwietniu promocja skoncentrowana została na Danii i porcie lotniczym Kopenhaga Kastrup. Nie przypadkowo: 1 kwietnia uruchomione zostało nowe połączenie z portem Szczecin – Goleniów. Pasażerowie oczekujący na swoje loty mogli zapoznać się z informacjami o tym, jak wiele możliwości spędzenia wolnego czasu oferuje Pomorze Zachodnie. Na ekranach wyświetlany był film promocyjny ujmujący m.in. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie, Święto Kaszy w Trzebiatowie czy Międzynarodowy Dzień Latarni Morskich w Świnoujściu. Dodatkowo wyświetlana była prezentacja promocyjna podzielona na kilka bloków tematycznych, takich jak turystyka rowerowa, żeglarstwo, zwiedzanie. W Danii prezentacja była dostępna przez cały kwiecień.

  To kontynuacja naszych działań promocyjnych, które od lat podejmujemy w Skandynawii. Jesteśmy coraz bliżej siebie, nie tylko dlatego, że gęstnieje sieć połączeń lotniczych. Jesteśmy jedną z najbardziej popularnych destynacji dla turystów z Danii, Szwecji czy Norwegii. Ostatnie lata pokazują też, że jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym i dobrym miejscem do lokowaniu biznesu. Chcemy umacniać ten wizerunek i zakorzenić się w świadomości kolejnych tysięcy osób, które podróżują – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.

Teraz podobne działania prowadzone są w Norwegii. Materiały dotyczące Pomorza Zachodniego opublikowane zostały w magazynach pokładowych linii lotniczych Wizz Air, które obsługują bezpośrednie połączenia z Oslo, Bergen i Stavanger do portu lotniczego Szczecin – Goleniów. Linia Wizz Air posiada w ofercie 144 destynacji w 44 krajach. Reklama pojawi się także na potwierdzeniach rezerwacji lotu oraz kartach pokładowych. W czerwcu i lipcu na norweskich lotniskach w Bergen oraz Stavanger wyświetlane będą prezentacje multimedialne.

– Zauważyliśmy podczas spotkań B2B z turystyczną branżą skandynawską, że turyści którzy wielokrotnie odwiedzali już Kraków, Warszawę czy Gdańsk, obecnie poszukują nowych miejsc. I to jest nasza szansa, bo jako region z piękną stolicą mamy naprawdę mocną ofertę – mówi Magdalena Bulikowska, kierownik z Wydziału Współpracy Terytorialnej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

Zadanie realizowane jest w ramach projektu: „Baltic stories - Zrównoważony rozwój turystyki poprzez profesjonalizację wydarzeń o charakterze kulturowym w regionie Południowego Bałtyku”, realizowanego w ramach programu Interreg Południowy. Całkowity koszt przedsięwzięcia to ponad 448 tys. zł.