Poczta Polska sprawdziła, kto i gdzie korzysta z karty płatniczej

Poczta Polska sprawdziła, kto i gdzie korzysta z karty płatniczej

06 czerwca 2019 | Źródło: Poczta Polska
PODZIEL SIĘ

W placówkach Poczty Polskiej z karty płatniczej najchętniej korzystają mieszkańcy Katowic, Poznania i Warszawy. Wśród najpopularniejszych usług opłacanych bezgotówkowo najczęściej wybierają usługi pocztowe, w tym opłatę za znaczki pocztowe – takie wnioski wynikają z „Badania preferencji płatniczych klientów placówek pocztowych”.

Fot. Poczta Polska

Badanie zostało przeprowadzone w 291 placówkach pocztowych w dniach 18 lutego – 1marca br. Sprawdzono punkty, w których w styczniu było więcej niż 300 transakcji bezgotówkowych. Wśród miast wojewódzkich najczęściej z karty płatniczej korzystają mieszkańcy Katowic, Poznania, Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Najrzadziej z takiej możliwości korzystali klienci w Opolu, Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim.

Badanie pokazuje, że klienci najczęściej płacą kartą za usługi pocztowe (48%) oraz towary handlowe (19,6%). Poczta Polska umożliwiła płacenie kartą płatniczą w czerwcu 2016 roku. Akceptuje płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej oraz płatności mobilne BLIK. Posiadacze kart zagranicznych banków mogą dokonać wygodnej płatności w walucie karty (usługa DCC).

Oprócz płatności bezgotówkowych w placówkach pocztowych realizowany jest  szeroki wachlarz usług na terminalach POS, wśród nich:

  • cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wygodnie wypłacać w placówce pocztowej niewielkie kwoty pieniędzy – do 300 złotych karty VISA, do 500 złotych karty MasterCard),
  • wypłata gotówki – usługa kierowana  do osób, które często korzystają z możliwości wypłaty gotówki w okienku (nie tylko w celu zapłaty za usługi) oraz do mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat,
  • doładowania telefonów komórkowych m.in takich operatorów telefonii komórkowej jak: T-Mobile, Heyah, TAK-TAK, Orange, Nju Mobile, Plus, Play, Telegrosik, LycaMobile oraz VirginMobile,
  • sprzedaż voucherów – dystrybucja unikatowych kombinacji znaków (kod elektroniczny), pozwalających na dokonywanie płatności w serwisach internetowych m.in. za usługi lub dostawy.