Rzeszów Główny – rozpoczyna się przebudowa peronów

Rzeszów Główny – rozpoczyna się przebudowa peronów

25 czerwca 2019 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Rzeszów Główny zyska lepszy standard obsługi podróżnych. Będą windy i komfortowe perony. Rozpoczyna się przebudowa centralnej części stacji. Dla podróżnych przygotowano czasowe, zmienione dojścia. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linei Kolejowe S.A. za 205 mln zł jest współfinansowana z POIiŚ.

Fot. PKP PLK

Wykonawca rozpoczął już przygotowania do przebudowy centralnej części stacji, m.in. przejścia podziemnego pod torami. Zamontowane będzie oznakowanie nowej organizacji ruchu. Wygłaszane są komunikaty głosowe o zmianach.

Komunikacja autobusowa Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa

Szeroki zakres prac na torach i peronach wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa. Zmiany będą obowiązywać od 25 czerwca do 24 listopada 2019 r. Zastępcza komunikacja autobusowa obejmie 10 pociągów Przewozów Regionalnych, kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały. Zmiany w organizacji ruchu uwzględniono w obecnym rozkładzie jazdy.

Rzeszów Główny - zmiany w dojściach na perony

Na stacji Rzeszów Główny od 1 lipca podróżni będą korzystać z peronu nr 3 oraz dodatkowego – tymczasowego peronu nr 4 (od strony budynku dworca, ul. Łączna). Specjalnie przygotowane oznakowanie, plakaty oraz ulotki, ułatwią orientację na stacji. Prace zaplanowano tak, by podróżni mieli dostęp do pociągów.

W lipcu rusza przebudowa torów oraz sieci trakcyjnej od strony budynku dworcowego. Prace obejmą najpierw perony nr 1 i nr 2. Przebudowane będą wszystkie perony. Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Linie naprowadzające, ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, lepszą komunikację zapewnią windy i schody ruchome.

Istniejąca kładka nad torami zostanie rozebrana i przeniesiona w inne lokalizacje. W zamian powstanie przejście podziemne. W lipcu wykonawca planuje demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego. Będzie przygotowane tymczasowe dojście.

Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem.

Rzeszów Zachodni – pierwsze efekty prac

Podróżni od 9 czerwca, korzystają już z wygodnego peronu nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Nowy obiekt zwiększył dostępność komunikacyjną mieszkańców. Przystanek będzie jeszcze rozbudowany.

Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”.

Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Celem projektu jest m.in. likwidacja barier architektonicznych oraz poprawa komfortu podróżnych.