Stadler wygrywa przetarg ogłoszony przez Bernmobil na maksymalnie 50 tramwajów dla stolicy Szwajcari

Stadler wygrywa przetarg ogłoszony przez Bernmobil na maksymalnie 50 tramwajów dla stolicy Szwajcari

04 września 2019 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

Bernmobil udzielił dziś firmie Stadler zamówienia na dostawę do 50 tramwajów TRAMLINK. Pierwsza partia zamówień obejmuje 27 pojazdów. Wielkość zamówienia na pierwszą partię zamówień wynosi około 125 milionów franków. W ramach pierwszej partii Bernmobil zamówi od Stadler 20 dwukierunkowych i 7 jednokierunkowych pojazdów TRAMLINK. W latach 2023–2025 pojazdy te zastąpią dwanaście tramwajów Vevey i dziewięć tramwajów RBS, których okres eksploatacji dobiegnie końca.

Fot. Stadler

Trzy oferty

W dniu 31 października 2018 r. Bernmobil ogłosił przetarg, na który wpłynęły trzy oferty, złożone przez Stadler, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) i Siemens. Zdaniem Bernmobil oferta Stadlera okazała się najatrakcyjniejsza. Decydowały o tym niskie koszty zakupu i utrzymania pojazdów, oszczędności w zużyciu energii, duża pojemność i projekt wnętrza.

TRAMLINK dla Berna

Po Ferrovie Luganesi SA, Aargau Verkehr AG i Baselland Transport AG, Bernmobil  jest czwartym klientem Stadlera w Szwajcarii, który w krótkim czasie zamówił model pojazdu TRAMLINK. Wszystkie nowe tramwaje do Berna mają 42,5 metra długości i mają 52 miejsca w pojazdach dwukierunkowych i 68 miejsc w pojazdach jednokierunkowych. Całe wnętrze ma niską podłogę dla optymalnego przepływu pasażerów i przestrzeni stojącej, i jest wyposażone w przestronne wielofunkcyjne strefy dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i bagażu. Każde drzwi, z których siedem jest w jednokierunkowych tramwajach, a sześć z każdej strony w dwukierunkowych tramwajach, ma zamontowane wysuwane elementy ułatwiające wejście na pokład i wyjście z pokładu tramwaju na przystanku. Kabina pasażerska jest w pełni klimatyzowana, co zapewnia przyjemną temperaturę wewnątrz. Tramwaje otrzymają wygląd pasujący do miasta Bern i Bernmobil, zapewnią wysoki poziom komfortu podróży dzięki nowoczesnym siedzeniom i jasnemu wnętrzu. W celu dalszej poprawy bezpieczeństwa jazdy nowe pojazdy będą wyposażone w układ wspomagania hamowania, aby uniknąć kolizji. Zgodnie z umową, pierwszy nowy tramwaj ma zostać dostarczony na  początku 2023 r., a ostatni z 27 tramwajów z pierwszej transzy ma przybyć latem 2025 r.