Bernmobil udzielił dziś firmie Stadler zamówienia na dostawę do 50 tramwajów TRAMLINK. Pierwsza partia zamówień obejmuje 27 pojazdów. Wielkość zamówienia na pierwszą partię zamówień wynosi około 125 milionów franków. W ramach pierwszej partii Bernmobil zamówi od Stadler 20 dwukierunkowych i 7 jednokierunkowych pojazdów TRAMLINK. W latach 2023–2025 pojazdy te zastąpią dwanaście tramwajów Vevey i dziewięć tramwajów RBS, których okres eksploatacji dobiegnie końca.
Trzy oferty
W dniu 31 października 2018 r. Bernmobil ogłosił przetarg, na który wpłynęły trzy oferty, złożone przez Stadler, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) i Siemens. Zdaniem Bernmobil oferta Stadlera okazała się najatrakcyjniejsza. Decydowały o tym niskie koszty zakupu i utrzymania pojazdów, oszczędności w zużyciu energii, duża pojemność i projekt wnętrza.
TRAMLINK dla Berna
Po Ferrovie Luganesi SA, Aargau Verkehr AG i Baselland Transport AG, Bernmobil jest czwartym klientem Stadlera w Szwajcarii, który w krótkim czasie zamówił model pojazdu TRAMLINK. Wszystkie nowe tramwaje do Berna mają 42,5 metra długości i mają 52 miejsca w pojazdach dwukierunkowych i 68 miejsc w pojazdach jednokierunkowych. Całe wnętrze ma niską podłogę dla optymalnego przepływu pasażerów i przestrzeni stojącej, i jest wyposażone w przestronne wielofunkcyjne strefy dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i bagażu. Każde drzwi, z których siedem jest w jednokierunkowych tramwajach, a sześć z każdej strony w dwukierunkowych tramwajach, ma zamontowane wysuwane elementy ułatwiające wejście na pokład i wyjście z pokładu tramwaju na przystanku. Kabina pasażerska jest w pełni klimatyzowana, co zapewnia przyjemną temperaturę wewnątrz. Tramwaje otrzymają wygląd pasujący do miasta Bern i Bernmobil, zapewnią wysoki poziom komfortu podróży dzięki nowoczesnym siedzeniom i jasnemu wnętrzu. W celu dalszej poprawy bezpieczeństwa jazdy nowe pojazdy będą wyposażone w układ wspomagania hamowania, aby uniknąć kolizji. Zgodnie z umową, pierwszy nowy tramwaj ma zostać dostarczony na początku 2023 r., a ostatni z 27 tramwajów z pierwszej transzy ma przybyć latem 2025 r.