Stadler wchodzi na rynek azjatycki

Stadler wchodzi na rynek azjatycki

20 września 2019 | Źródło: Stadler Rail Group
PODZIEL SIĘ

Stadler i indonezyjski producent pojazdów szynowych PT INKA podpisali dziś ( 20.09.2019r ) umowę joint venture. Spółka joint venture opracuje i wyprodukuje pojazdy szynowe przy użyciu nowoczesnej technologii aluminiowej w zakładzie produkcyjnym w Banyuwangi. Stadlerowi udało się w ten sposób zrealizować strategicznie ważny skok do regionu Azji Południowo-Wschodniej. Jednym z warunków umowy, które należy spełnić, zanim możliwe będzie wdrożenie transferu technologii i rozpoczęcie szkolenia pracowników indonezyjskich, jest konieczność otrzymania zamówienia na 500 podmiejskich wagonów kolejowych z opcją na kolejne 500 wagonów.

Fot. Stadler Rail Group

Wiosną Stadler i PT INKA podpisali już deklarację woli w Banyuwangi, aby założyć wspólny zakład w Indonezji. Po intensywnych negocjacjach w tym tygodniu Peter Spuhler, prezes zarządu Stadler, Ansgar Brockmeyer, dyrektor sprzedaży w Stadler i Budi Noviantoro, prezes PT INKA, podpisali dziś umowę joint venture. Umowa została podpisana w Bussnang w obecności indonezyjskiej minister przedsiębiorstw państwowych Rini M. Soemarno, która specjalnie na to wydarzenie przyjechała z Indonezji. Jest to historyczny kamień milowy dla Stadler: producent pociągów ze wschodniej Szwajcarii przybył na kontynent azjatycki.

Podpisanie umowy zakłada wspólne przedsięwzięcie Stadler i PT INKA, które zamierza rozwijać i produkować nowoczesne pojazdy szynowe w Indonezji. Jednym z warunków realizacji wspólnego przedsięwzięcia jest konieczność zamówienia 500 podmiejskich wagonów kolejowych z opcją na kolejne 500 wagonów. PT INKA rozpoczęła budowę niezbędnego zakładu produkcyjnego w Banyuwangi w Indonezji w styczniu 2019 r. Zgodnie z umową rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2021 r. Oprócz produkcji karoserii samochodowych nowy zakład przeprowadzi również montaż wstępny, montaż końcowy oraz uruchomienie pojazdów szynowych. Nowa lokalizacja powinna również stanowić od dawna poszukiwaną bazę, z której można uzyskać dostęp do krajów Azji Południowo-Wschodniej. Utworzenie zakładu produkcyjnego jest zatem dla Stadler strategicznie ważnym krokiem, który przyczyni się do sukcesu całej grupy.

- Stadler z dumą podpisał dziś umowę joint venture z PT INKA. Po kilku nieudanych próbach wejścia na rynek azjatycki z Europy zdaliśmy sobie sprawę, że nie byłoby to możliwe bez zakładu produkcyjnego na miejscu. Dlatego postanowiliśmy poszukać odpowiedniego partnera lokalnego i wreszcie udało nam się go znaleźć po ponad dziesięciu latach poszukiwań. Umożliwiło nam to przejście do Azji - mówi Peter Spuhler, prezes zarządu Stadler. - Jesteśmy przekonani, że w PT INKA znaleźliśmy profesjonalnego partnera dla tego wspólnego przedsięwzięcia. Nowy zakład produkcyjny w Indonezji umacnia wejście Stadler na rynek azjatycki i stwarza najlepsze możliwe warunki do osiągnięcia wzrostu w regionie.

 

PT INKA została założona 18 maja 1981 roku. INKA jest pierwszym w pełni zintegrowanym producentem taboru w Azji Południowo-Wschodniej. Jej celem jest dostarczanie klientom wysokiej jakości produktów i usług. Oferują szeroką gamę produktów spełniających zróżnicowane wymagania klientów, a także doskonałe usługi posprzedażne, tak aby upewnić klienta, że otrzymał najlepsze rozwiązanie transportowe. Poza tym, że działa w Indonezji, produkty PT INKA trafiły do wielu krajów, takich jak Bangladesz, Filipiny, Malezja, Tajlandia, Singapur i Australia.