Kolejni przewoźnicy we Wspólnym Bilecie

Kolejni przewoźnicy we Wspólnym Bilecie

05 października 2019 | Źródło: Ministerstwo Infrastruktury / PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Jeden bilet, który daje jeszcze więcej możliwości. Kolejni przewoźnicy samorządowi: Koleje Śląskie i Koleje Małopolskie dołączają do Wspólnego Biletu, będącego propozycją szczególnie atrakcyjną dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników.

Fot. PKP S.A.

Ułatwienie i korzyść

We Wspólnym Bilecie, dostępnym dla pasażerów od grudnia 2018 roku , uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Przewozy Regionalne (POLREGIO), Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a od niedawna również Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących we wspólnej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także przez Internet, w systemie BILKOM.

Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży.

- Koleją podróżuje więcej pasażerów, którzy są coraz bardziej zadowoleni z komfortu podróży pociągami. Podróżni oczekują od przewoźników nie tylko nowoczesnych i dobrze wyposażonych pociągów, lecz także rozwiązań podnoszących jakość usług kolejowych i przyjaznej, dobrze skonstruowanej oferty. Wspólny Bilet jest właśnie wyjściem naprzeciw tym oczekiwaniom – mówi Andrzej Bittel, Wiceminister Infrastruktury

- Wspólny Bilet to usługa, która łączy polską kolej. To również projekt pionierski, gdyż  nikt przed nami nie wyszedł z taką propozycją współpracy do przewoźników i z taką ofertą  do pasażerów. A na ich zadowoleniu i komforcie podróży zależy nam przede wszystkim. Gdy Wspólny Bilet startował w grudniu 2018 roku nie mieliśmy wątpliwości w słuszność i innowacyjność tego projektu. Dziś to się potwierdza – mówi Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A.

Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników. Warto podkreślić, że Wspólny Bilet to nowa, dodatkowa oferta, a pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli korzystać np. z promocji oferowanych przez przewoźników w regionach i na konkretnych trasach.

Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna jest spółka PKP Informatyka, która zintegrowała proces sprzedaży biletów.

Dodatkowe ułatwienie dla podróżnych

Spółka PKP Intercity podjęła jeszcze jedną inicjatywę mając na uwadze korzyści pasażerów i ułatwienia im podróży. Niedawno narodowy przewoźnik wprowadził wzajemną sprzedaż biletów z Kolejami Śląskimi i Kolejami Małopolskimi. Tym samym w kasach PKP Intercity można kupić bilety na przejazdy pociągami Kolei Śląskich lub Kolei Małopolskich, a w kasach tych samorządowych przewoźników pasażerowie kupią bilety na podróże dalekobieżne realizowane przez PKP Intercity.