Stadler w konsorcjum z Erionem podpisał umowę z hiszpańskim administratorem infrastruktury kolejowej (ADIF) na dostawę 22 lokomotyw ratowniczych. Wartość kontraktu wynosi 115 milionów euro i obejmuje 8-letnią umowę serwisową.
Państwowa hiszpańska administracja infrastruktury kolejowej podpisała umowę ze Stadler na dostawę 22 lokomotyw ratowniczych w konsorcjum z Erion. Ponadto konsorcjum zlecono konserwację pojazdów przez okres ośmiu lat.
Lokomotywy te oparte są na lekkiej platformie i są przeznaczone do stosowania na hiszpańskiej sieci kolejowej o standardowym rozstawie kół w celu przeprowadzania kontroli linii kolei dużych prędkości, akcji ratowniczych uszkodzonych pociągów, odśnieżania i ciągnięcia pociągów konserwacyjnych o masie do 600 ton. Lokomotywy będą mogły działać w każdych warunkach pogodowych od + 45ºC do -25ºC.
Są to czteroosiowe lokomotywy spalinowo-elektryczne o dużej mocy z przekładnią AC / AC i niskim obciążeniem osi, w pełni zgodne ze wszystkimi europejskimi normami dotyczącymi bezpieczeństwa, emisji i ochrony środowiska. Charakteryzują się nowoczesnym asynchronicznym napędem trakcyjnym w technologii IGBT, innowacyjnym systemem kontroli przyczepności, dużymi zdolnościami do ciągnięcia, zmniejszonymi kosztami eksploatacji, ułatwiają zarządcy infrastruktury oferowanie operatorom kolejowym szerokiej gamy usług wsparcia. Lokomotywy są wyposażone w dwie kabiny, systemy sygnalizacji ETCS i ASFA oraz systemy komunikacji GSM-R. Maksymalna moc wyjściowa silnika wynosi 2,8 MW, lokomotywy mogą osiągnąć maksymalną prędkość co najmniej 160 km / h.
Partner konsorcjum, Erion, świadczy usługi utrzymania taboru dla operatorów publicznych i prywatnych w Hiszpanii, Portugalii, Francji, Belgii i Niemczech. Erion to wspólne przedsięwzięcie Stadler i hiszpańskiego przewoźnika kolejowego RENFE. Stadler posiada większościowy pakiet akcji spółki.