15 nowych pociągów międzymiastowych KISS dla austriackiego WESTbahn

15 nowych pociągów międzymiastowych KISS dla austriackiego WESTbahn

29 października 2019 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stadler buduje 15 dwupoziomowych pociągów KISS dla austriackiej firmy WESTbahn. Umowa obejmuje również kompleksowe utrzymanie, które zapewni wysoką dostępność floty. Biorąc pod uwagę obecne zamówienie, po raz trzeci Stadler dostarczył pociągi dla WESTbahn. Oferta Stadlera była atrakcyjniejsza od oferty chińskiego konkurenta - CRRC.

Fot. Stadler Rail Group

Dzisiaj WESTbahn, Stadler i Austrian Train Finance AG podpisały umowę na dostawę 15 sześciopokładowych pociągów wielopoziomowych. Wartość zamówienia 15 pociągów KISS wynosi nieco mniej niż 300 milionów euro. Nowe pociągi międzymiastowe dla linii Wiedeń – Salzburg zastąpią istniejącą flotę WESTbahn, która zostanie sprzedana Deutsche Bahn (DB). Austrian Train Finance AG jest w całości własnością PCS Holding Petera Spuhlera. Austrian Train Finance AG wynajmie pociągi do WESTbahn na atrakcyjnych warunkach rynkowych. Pełna umowa serwisowa obejmuje również zapobiegawcze i naprawcze prace konserwacyjne, a także ogólne inspekcje i przeglądy. Nowe energooszczędne dwupoziomowe pociągi i zoptymalizowane rozwiązanie serwisowe zapewnią, że prywatna firma WESTbahn będzie dysponowała wysoce dostępną flotą.

Ofertę złożyła również China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). Oferta Stadlera była lepsza od oferty CRRC dzięki całościowemu pakietowi obejmującemu pojazdy szynowe, rozwiązanie serwisowe i finansowanie.

WESTbahn zapowiedział 21 lipca 2019 r., że sprzedaje całą swoją obecną flotę pociągów Deutsche Bahn (DB). Ponieważ pociągi WESTbahn pierwszej generacji nie zostały jeszcze zatwierdzone w Niemczech, a pojazdy drugiej generacji nie zostaną jeszcze uaktualnione ze 160 do 200 kilometrów na godzinę, Stadler jest również odpowiedzialny za przekształcenie i zatwierdzenie w Niemczech 17 sprzedawanych pociągów do DB. Pierwsza partia istniejącej floty pociągów WESTbahn zostanie dostarczona do DB w grudniu 2019 r., A pozostałe pociągi po dostarczeniu nowych pojazdów, co ma się odbyć, zgodnie z umową w 2021r.

Peter Spuhler, prezes zarządu i główny akcjonariusz Stadler, komentuje umowę - „Jestem dumny, że możemy dostarczyć WESTbahn kolejne nowoczesne dwupoziomowe pociągi międzymiastowe. Jednocześnie umowa ta pozwoli nam dalej rozwijać naszą działalność usługową. Cieszę się również, że pokonaliśmy Chińczyków dzięki naszemu atrakcyjnemu pakietowi dostosowanemu do potrzeb klienta.

Więcej informacji o nowych pociągach

15 sześciopokładowych elektrycznych pociągów piętrowych KISS ma identyczną budowę jak pociągi uruchomione przez WESTbahn w 2017 roku. Pociągi mogą osiągnąć maksymalną prędkość 200 kilometrów na godzinę. Wszystkie 526 miejsc ma komfort najwyższej klasy. W każdym z czterech wagonów dostępna jest nowoczesna samoobsługowa kawiarnia. Wysoki standard wyposażenia obejmuje także przyjemną klimatyzację, toalety z podziałem na płeć, ze swobodnym dostępem, a także toaletę dla osób o nie pełnej sprawności i wydajną sieć Wi-Fi. Pociągi mają 150 metrów długości, 2,8 metra szerokości i 4,59 metra wysokości.

Trzecia dostawa dla WESTbahn

WESTbahn już dwa razy zamówił pociągi w firmie Stadler: siedem dwupoziomowych pociągów KISS jeździ na trasie Wiedeń – Salzburg od 2011 roku. Wysoka dostępność i punktualność pociągów szybko doprowadziły do zaintersowania następnymi pociągami. W grudniu 2014 r. WESTbahn zamówił zatem dziesięć dodatkowych pociągów KISS w celu wprowadzenia co 30 minutowych połączeń na międzymiastowej linii Wiedeń – Salzburg.