Stadler i SBCTA (USA) podpisują pierwszy w historii kontrakt na pociąg napędzany wodorem

Stadler i SBCTA (USA) podpisują pierwszy w historii kontrakt na pociąg napędzany wodorem

14 listopada 2019 | Źródło: Stadler Rail Group
PODZIEL SIĘ

Stadler and San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA) podpisały pierwszą w historii umowę na dostawę pociągu napędzanego wodorem, który będzie kursował w Stanach Zjednoczonych. SBCTA udzieliła zamówienia z opcją zakupu czterech kolejnych pojazdów w przyszłości. Pociąg typu FLIRT H2 planowany jest do obsługi pasażerów w 2024 r.

Wizualizacja: Stadler Rail Group

Podpisanie umowy między Stadler a San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA) otworzyło drogę  dla pierwszego pociągu pasażerskiego napędzanego wodorem w Stanach Zjednoczonych.

Porozumienie stanowi ważny kamień milowy we wprowadzeniu do USA technologii bezemisyjnej kolei pasażerskiej. FLIRT H2 napędzany wodorem planuje się wprowadzić w 2024 r. w ramach projektu kolei pasażerskiej Redlands, dziewięciomilowego połączenia między Redlands a San Bernardino.

Na mocy umowy Stadler opracuje pierwszy pociąg napędzany wodorem. Zamówiony pojazd będzie składał się z dwóch wagonów z napędem pomiędzy nimi. Tam znajdą się ogniwa paliwowe i zbiorniki wodoru. Oczekuje się, że w pociągu znajdą się miejsca siedzące dla 108 pasażerów, a ponadto duża przestrzeń do jazdy na stojąco. FLIRT H2 jest przewidziany do transportu pasażerów z maksymalną prędkością do 79 mph (130 km / h).

- Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak ten jedyny w swoim rodzaju pociąg pasażerski, jest doskonałym przykładem  naszego zaangażowania  we wprowadzanie pojazdów nowej generacji w hrabstwie San Bernardino - powiedział Darcy  McNaboe, prezes SBCTA. - Wodór FLIRT pomoże nam sprostać dzisiejszym potrzebom przewozowym, jednocześnie chroniąc nasze środowisko dla lepszego jutra.

- Stadler jest zaangażowany w projektowanie i budowę zielonych technologii dla branży transportowej. Cieszymy się, że SBCTA podziela nasz entuzjazm do tego celu. Mamy doskonałe relacje z SBCTA i to wielki zaszczyt współpracować z nimi przy wprowadzaniu pierwszego pociągu napędzanego wodorem do Stanów Zjednoczonych.- powiedział Martin Ritter, CEO Stadler US Inc.

Stadler i SBCTA rozpoczęli współpracę w 2017 roku, kiedy to SBCTA zamówiła trzy jednostki elektryczne z silnikiem wysokoprężnym (DMU) FLIRT.