Spółka VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg złożyła zamówienie na 12 czteroczłonowych tramwajów Avenio wraz z opcją na 75 dodatkowych pojazdów. Tramwaje będą prawdopodobnie kursować na nowych liniach lub zostaną wykorzystane do rozszerzenia istniejącej oferty VAG. Przekazanie do eksploatacji jest planowane na koniec 2022 roku.
- Utrzymujemy wieloletnie partnerstwo ze spółką VAG. Razem wprowadzaliśmy pierwszy zautomatyzowany system metra w Niemczech, a teraz rozwijamy tu także inne segmenty transportu publicznego w oparciu o nasze tramwaje Avenio – powiedziała Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.
Czteroczłonowe tramwaje zapewniają miejsce dla około 218 pasażerów (dla normy 4 pas./m2). Pojazdy mają konstrukcje modułową. Przestronne i jasne wnętrze jest wyposażone w dwa duże wielofunkcyjne obszary dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Ergonomiczne fotele i uchwyty zwiększają wygodę pasażerów, a osiem par drzwi umożliwia płynną i szybką wymianę pasażerów.
Modułowa konstrukcja tramwaju Avenio pozwala odzyskać ponad 90% materiałów użytych do jego budowy. Odznaczający się wysoką sprawnością układ napędowy pozwala na sprawną rekuperacje energii hamowania, którą można odprowadzić z powrotem do sieci lub wykorzystać np. do ogrzewania wnętrza. Tramwaje wykorzystują wyłącznie energooszczędne oświetlenie LED. Dodatkowo, pasażerowie mogą skorzystać z sieci internetowej dostępnej w tramwajach.
- Należy pamiętać, że w Norymberdze eksploatowane są tramwaje różnych typów od różnych producentów, zaś niedawno spółka VAG Nürnberg dodatkowo prowadziła próby wykorzystując pojazdy wypożyczone z innych miast. Tym bardziej cieszymy się, że finalnie wybrano tramwaj Avenio w jego bazowej konfiguracji.
Tramwaje Avenio zostały zamówione m.in. do Hagi, Bremy, Monachium, Kopenhagi, czy Doha.