Kiepe Electric wyposaża tramwaje w Hanowerze w systemy unikania kolizji

Kiepe Electric wyposaża tramwaje w Hanowerze w systemy unikania kolizji

10 grudnia 2019 | Źródło: Knorr-Bremse
PODZIEL SIĘ

Kiepe Electric, spółka zależna Knorr-Bremse, światowy lider rynku układów hamulcowych i wiodący dostawca innych podsystemów pojazdów szynowych, pozyskał   zlecenie od ÜSTRA - operatora transportu publicznego w Hanowerze na wyposażenie 50 lekkich pojazdów szynowych w systemy unikania kolizji. Po udanej próbie terenowej pojazdu wyposażonego w system kolejne pojazdy TW3000 mają zostać doposażone w 2020 roku.

Fot. Knorr-Bremse

„Nasze systemy unikania kolizji w lekkich pojazdach szynowych zapewniają rzeczywiste korzyści w zakresie bezpieczeństwa ruchu w naszych coraz bardziej gęsto zaludnionych miastach” - mówi dr Jürgen Wilder, członek zarządu Knorr-Bremse AG, odpowiedzialny za dział Rail Vehicle Systems. „Zapewniając operatorom znaczne oszczędności kosztów poprzez utrzymanie płynniejszej pracy sieci, każdy zapobiegany wypadek oznacza również mniej pracowników, którzy muszą wziąć wolne, mniej przestojów pojazdów i niższe koszty naprawy”.

Zwłaszcza w obszarach śródmiejskich pojazdy szynowe muszą dzielić ograniczoną dostępną przestrzeń z wieloma innymi użytkownikami dróg, w tym pieszymi, rowerzystami, samochodami, autobusami i pojazdami dostawczymi. Systemy unikania kolizji zapewniają kierowcy cenne wsparcie, szczególnie w chaotycznych i nieprzewidywalnych sytuacjach na drodze.

Kiepe Electric udoskonalił technologię unikania kolizji we współpracy ze swoim klientem ÜSTRA i partnerami w Bosch Engineering GmbH. System ostrzega sterownik tramwaju, jeśli kolizja jest nieuchronna. Jeśli kierowca nie zainterweniuje lub zareaguje zbyt wolno, układ minimalizuje prawdopodobieństwo wypadku poprzez niezależne uruchamianie hamulców, dopóki pojazd nie zostanie zatrzymany.

„System wykorzystuje kombinację czujników radarowych i kamerowych do ciągłego pomiaru zarówno odległości między pojazdem a dowolnymi obiektami przed nim, jak i prędkości, z jaką się poruszają. Pozwala to identyfikować niebezpieczne sytuacje i przewidywać potencjalne kolizje ”, wyjaśnia dr Heiko Asum, dyrektor zarządzający Kiepe Electric.

Ustawienia opóźnienia i szarpania zapewniają, że autonomiczne hamowanie nie stanowi zagrożenia dla pasażerów lekkich pojazdów szynowych. Ponadto kierowca może przez cały czas nadpisywać funkcję autonomicznego hamowania, wybierając albo mocniejsze hamowanie, albo całkowite zwolnienie hamulców, jeśli układ hamulcowy został aktywowany przez pomyłkę.

Oprócz zapobiegania obrażeniom ciała i uszkodzeniom, systemy unikania kolizji pomagają również utrzymywać sieć lekkich kolei tak płynnie, jak to możliwe. Podczas gdy samochody biorące udział w wypadku zwykle można stosunkowo szybko usunąć z drogi, nie można tego powiedzieć o pojadach szynowych, które czasami zatrzymują pojazdy za nimi przez kilka godzin.