Budimex zakończył ważną część prac na linii Warszawa - Lublin

Budimex zakończył ważną część prac na linii Warszawa - Lublin

17 grudnia 2019 | Źródło: Budimex
PODZIEL SIĘ

Budimex zakończył istotną część prac na linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin na lotach B i C1. Prace na locie B: Pilawa – Dęblin są już zrealizowane w 100% a na locie C: Dęblin – Nałęczów zakończono prace na jednym torze. Od niedzieli 14 grudnia pociągi rozkładowe kursują po obu odcinkach o długości ponad 90 km.

  • Pociągi kursują już na ponad 70% długości linii Warszawa - Lublin
  • Powstało 12 nowych przystanków i stacji kolejowych
  • Cześć prac wykonano przed terminem

 

Fot. Budimex

Na odcinku Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7  nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne.

Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy.  O ogromie prac świadczy zaangażowanie liczby ludzi. Na modernizacji LK7 pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu – mówi Artur Popko – Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa Budimex SA

Fot. Budimex

Dużym sukcesem jest zakończenie przez Budimex przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020 – mówi Artur Popko.

Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z  4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych,  odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka.

Fot. Budimex

Na odcinku Pilawa – Dęblin (Lot B),  prace są już zakończone. Tutaj powstało m.in:

  • 120 km torów
  • 156 km sieci trakcyjnej
  • 106 nowych rozjazdów
  • 53 obiekty inżynieryjne
  • 17 przejazdów kolejowo-drogowych
  • 74 km dróg technicznych
  • 8 przystanków kolejowych

Na odcinku Otwock – Pilawa (Lot A) - Przed okresem zimowym wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w przyszłym roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu to 60%.

Całość prac realizowanych przez Budimex na LK7 Warszawa – Lublin trwa od maja 2017 roku. Prace realizowane przez Budimex trwają na długości ok 120 km linii. Wartość wszystkich zadań: Lot A, B i C to 1 mld 600 mln  złotych netto.