Agility stawia na cyfrową logistykę i inwestuje w e-commerce

Agility stawia na cyfrową logistykę i inwestuje w e-commerce

15 stycznia 2020 | Źródło: Agility Logistics
PODZIEL SIĘ

Agility Ventures, spółka inwestycyjna grupy Agility, czołowego dostawcy usług logistycznych, zainwestowała w platformę e-commerce – ExpandCart. Umożliwia ona przedsiębiorcom i małym firmom tworzenie sklepów internetowych w krótkim czasie i bez konieczności zdobycia wiedzy technicznej. Inwestycja jest częścią tury finansowania zakończonej w tym roku przez Agility, Graphene Venture Capital, Betatron oraz innych inwestorów.

Fot. Agility Logistics

ExpandCart dostarcza firmom odpowiednie wzorce i szablony internetowe, możliwe do wykorzystania także na urządzeniach mobilnych, dostępne w językach angielskim i arabskim. Zapewnia wsparcie marketingowe i usługi hostingowe. Dodatkowo pozwala też właścicielom e-sklepów skorzystać z ponad 20 opcji płatności i dostawy, usprawniając cały proces sprzedaży.

Jak podkreśla Henadi Al-Saleh, prezes Agility odpowiadająca za strategię inwestycyjną, nowy projekt jest elementem działań firmy ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji lidera w logistyce cyfrowej i handlu internetowym.

Dostrzegamy ogromny potencjał cyfrowej logistyki i handlu internetowego. Jednak, chcąc go w pełni wykorzystać, musimy zapewnić wsparcie dla szerszego eko-systemu związanego z rozwojem handlu cyfrowego. Innymi słowy, powinniśmy stać się elementem tego systemu” powiedziała Al-Saleh. „Agility inwestuje ponad 100 mln USD w Shipa.com, cyfrową platformę logistyczną, która pozwala przedsiębiorcom i klientom indywidualnym zarządzać transportem, e-commerce i dostawami przez Internet. Współpraca z ExpandCart umożliwia handel międzynarodowy kolejnej grupie przedsiębiorstw”.

10 tys. sprzedawców, którzy otworzyli swoje sklepy na ExpandCart, zrealizowało już ponad 190 tys. zamówień. Oprócz narzędzi do tworzenia e-sklepu, ExpandCart oferuje też wsparcie w zakresie marketingu cyfrowego, obsługi i realizacji zamówień, systemu punktów sprzedaży, aplikacji mobilnych oraz obsługę posprzedażową.

Amr Shawqy, CEO i współzałożyciel ExpandCart, uważa, że wsparcie finansowe i wiedza logistyczna Agility znacznie przyspieszą rozwój firmy.

„Sektor e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie na Bliskim Wschodzie i tysiące firm próbuje rozszerzyć swoją działalność o handel w Internecie. Z pomocą Agility chcemy dotrzeć do przedsiębiorców i zaoferować im kompleksowe wsparcie w tym procesie” powiedział Shawqy. „Nasi inżynierowie nieustannie wprowadzają innowacyjne rozwiązania e-commerce i przygotowują kolejne, zgodnie z planem rozwoju produktów w nadchodzącym czasie. Dzięki wsparciu Agility możemy uruchomić niewiarygodny potencjał przedsiębiorców i małych firm działających w regionie”.

Według badań Bain&Company z 2019 roku, rynek e-commerce na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej (MENA), wart obecnie 8,3 mld USD, od 2014 corocznie notował wzrost o 25 proc. Do 2022 roku ma osiągnąć wartość 28,5 mld USD i będzie rósł jeszcze szybciej, szczególnie biorąc pod uwagę stosunkowo niski poziom penetracji e-commerce w regionie.

„Rynek handlu detalicznego na Bliskim Wschodzie jest wart ponad 231 mld USD. I choć handel internetowy stanowi dziś tylko niewielki procent tego rynku, to jego udział będzie wzrastał, w miarę pojawiania się nowych rozwiązań i warunków ułatwiających tego typu działalność” podsumowuje Henadi Al-Saleh. „Agility Ventures będzie ściśle współpracować z ExpandCart tak, by dotrzeć do jak największej liczby klientów. Oprócz finansowania, wkład Agility obejmować będzie także wsparcie w tworzeniu rozwiązań logistycznych oraz realizacji zamówień, niezbędne dla skutecznych działań sklepów internetowych”.

 „Kolejne inwestycje Agility w nowe technologie to dla nas bardzo dobra wiadomość. Konsekwentnie budujemy pozycję lidera cyfryzacji usług logistycznych, a rozwój projektów z tego obszaru może przełożyć się na wymierne korzyści także dla naszych klientów” mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce. „Klienci coraz częściej oczekują od nas rozwiązań, dzięki którym będą mogli jeszcze szybciej i jeszcze prościej zarządzać łańcuchami dostaw. Świadczy o tym sukces cyfrowej platformy logistycznej Shipa.com, dedykowanej MŚP. Od uruchomienia w 2018 roku obserwujemy systematyczny wzrost liczby jej użytkowników. Na komputerze, laptopie, tablecie czy smartfonie mogą oni przez Internet za pomocą kilku kliknięć zarządzać procesami transportowymi, od sprawdzenia stawek i uzyskania natychmiastowej oferty, poprzez płatność, booking aż po śledzenie przesyłek morskich i lotniczych na całym świecie. Teraz przygotowujemy się do wdrożenia kolejnych rozwiązań”.

O ExpandCart

ExpandCart to kompleksowa platforma e-commerce, która umożliwia przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym tworzenie sklepów internetowych w ciągu kilku minut, bez konieczności zdobycia niezbędnej wiedzy technicznej. Platforma oferuje tysiące funkcji, odpowiadających na zróżnicowane potrzeby handlu internetowego. Zawiera wielokanałowe rozwiązania dla sprzedawców i właścicieli sklepów, takie jak zaawansowany portal internetowy, system punktów sprzedaży oraz zindywidualizowane aplikacje mobilne dla systemów iOS oraz Android.