Kolej w Bydgoszczy bardziej przyjazna pasażerom.

Kolej w Bydgoszczy bardziej przyjazna pasażerom.

16 stycznia 2020 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

orzystne zmiany dla podróżujących z bydgoskich przystanków Bydgoszcz Brdyujście, Bydgoszcz Akademia i Bydgoszcz Fordon wprowadziły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - zamontowano nowe wiaty i przebudowano peron. W Bydgoszczy przyśpieszyły również pociągi dzięki remontom torów i wiaduktów w stronę Chełmży i Piły. W 2019 r. PLK w stolicy województwa kujawsko-pomorskiego wykonały prace za około 20 mln złotych.

Fot. PKP PLK

Korzystne zmiany dla podróżujących z bydgoskich przystanków Bydgoszcz Brdyujście, Bydgoszcz Akademia i Bydgoszcz Fordon wprowadziły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - zamontowano nowe wiaty i przebudowano peron. W Bydgoszczy przyśpieszyły również pociągi dzięki remontom torów i wiaduktów w stronę Chełmży i Piły. W 2019 r. PLK w stolicy województwa kujawsko-pomorskiego wykonały prace za około 20 mln złotych.

Fot. PKP PLK

Od grudnia podróżni na przystanku Bydgoszcz Brdyujście korzystają z nowej wiaty i odnowionego peronu. Stąd odjeżdżają pociągi do Bydgoszczy Głównej i Chełmży. Także na przystankach Bydgoszcz Akademia oraz Bydgoszcz Fordon kolejarze ustawili wiaty, które chronią podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Lepsza jest informacja dla pasażerów na przystanku Bydgoszcz Leśna, gdyż zamontowano nową gablotę na informacje i rozkłady jazdy.

Podróże po trzech odnowionych wiaduktach

W grudniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły prace na dwóch wiaduktach w dzielnicy Fordon na linii Bydgoszcz – Chełmża (nr 209).Na obiektach nad ul. Brzechwy i ul. Kaliskiego wyremontowane zostały podpory i naprawiono powierzchnię wiaduktów. Pomalowane obiekty z odnowionymi gzymsami oraz podwyższonymi poręczami lepiej wpisują się w otoczenie. Dzięki pracom osiągnięto podstawową korzyść - pociągi między Bydgoszczą i Chełmżą jeżdżą sprawniej. W czerwcu między przystankami Bydgoszcz Fordon i Bydgoszcz Brdyujście wymieniono tor, co pozwoliło przywrócić maksymalną na tym odcinku prędkość pociągów pasażerskich 60 km/h.

Fot. PKP PLK

Remont przeszedł również ponad 70-metrowy wiadukt kolejowy nad ul. Grunwaldzką na linii Kutno – Piła Główna (nr 18). PLK wyremontowały betonowe i ceglane podpory oraz wykonały zabezpieczenie antykorozyjne. Wymienione zostały również tory. Efektem robót jest podniesienie prędkości pociągów pasażerskich z 60 do 100 km/h.

Z prac kolejarzy korzystają mieszkańcy. Przylegająca do obiektu nieczynna dotąd kładka została wyremontowana. Bezpieczne przejście zapewniają nowe, wyższe balustrady. Cyklistom prowadnice ułatwiają przejście z rowerami po schodach. Poprawiła się estetyka wiaduktu.

W grudniu, w bydgoskiej dzielnicy Flisy, między przystankiem Bydgoszcz Zachód a stacją Prądy, wymieniono ponad 2 km torów. Dzięki pracom na kolejnym odcinku zwiększono prędkość pociągów pasażerskich ze 100 do 120 km/h. W czerwcu zmodernizowany został przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. Zaświat w kierunku Ronda Józefa Szügyi Trajtlera. Wymiana torów oraz nawierzchni skrzyżowania ułatwiła przejazd kierowcom i podwyższony został poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Na prace zrealizowane w ubiegłym roku na terenie miasta Bydgoszcz przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczono około 20 mln złotych.