Innowacje Pedagogiczne - Zespół Szkół Logistycznych we Wrocławiu

Innowacje Pedagogiczne - Zespół Szkół Logistycznych we Wrocławiu

25 lutego 2020 | Źródło: Zespół Szkół Logistycznych/ Wrocław
PODZIEL SIĘ

W dniu 12.09.2019 roku została podpisana Umowa na kontynuowanie zajęć lekcyjnych w ramach Innowacji Pedagogicznych "Bezpieczna podróż - bezpieczny podróżny" pomiędzy Dyrekcją Zakładu Zachodniego w Poznaniu "PKP Intercity" S.A. a Dyrektorem Zespołu Szkół Logistycznych we Wrocławiu na rok szkolny 2019/2020. Obok klas II, III, IV o kierunku technik transportu kolejowego do projektuy zostali włączeni uczniowie klas II i IV o kierunku technik elektroenergetyk pojazdów szynowych. W wiadomościach Kuriera Kolejowego informowaliśmy o działaniach podejmowanych przez Dyrekcję Zespołu Szkół Logistycznych we Wrocławiu mających na celu uatrakcyjnienie procesu nauczania i podniesienie na wyższy poziom jakości pracy szkoły.

Fot. ZSL we Wrocławiu

W dniu 05.02.2020 r. w ramach prowadzonych zajęć dydaktycznych "Innowacje Pedagogiczne" dokonano podsumowania zagadnień kolejowych dotyczących tematów z handlu, bezpieczeństwa oraz obsługi osób niepełnosprawnych. Na zakończenie cyklu zajęć, celem sprawdzenia przyswojenia przekazanych przez ekspertów wiadomości uczniowie klasy III, IV technikum o kierunku technik transportu kolejowego, rozwiązywali zadania testowe przygotowane przez wykładowców.

Dyrekcja szkoły, opiekun młodziezy Roland Potoczny i wykładowcy z satysfakcją stwierdzili, że wszystkie testy sprawdzające (3 zestawy) zostały zaliczone z wynikiem pozytywnym. Od marca br. uczniowie w/w klas, w ramach "Innowacji Pedagogicznych" rozpoczną zajęcia z części technicznej.

Projekt jestem próbą rozwiązania problemów:

  • niewystarczającego przygotowania praktycznego uczniów do pracy w zawodzie lub kontynuacji nauki na najbardziej wymagających studiach
  • braku środków na samodzielne stworzenie przez szkołę laboratoriów przedmiotów zawodowych
  • braku skutecznych i atrakcyjnych narzędzi do prowadzenia zajęć praktycznych.

Zapewnia równe szanse poznania nowych technologii w szkołach położonych przede wszystkim na terenie mniejszych powiatów, o niskich dochodach budżetu powiatu na jednego mieszkańca z niskim udziałem osób z wykształceniem wyższym. Dostęp do nowych technologii w zawodzie technik transportu kolejowego, technik elektroenergetyk transportu szynowego ma wpływ na zainteresowanie szkołą uczniów szkół gimnazjalnych