Alstom dostarczy cyfrowe rozwiązania sterowania pociągami i infrastrukturą do Rumunii

Alstom dostarczy cyfrowe rozwiązania sterowania pociągami i infrastrukturą do Rumunii

09 marca 2020 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom, jako lider konsorcjum, otrzymał zamówienie na cyfrową kontrolę pociągów, zarządzanie ruchem i elektryfikację infrastrukturę w ramach remontu i modernizacji odcinka europejskiego korytarza kolejowego Ren-Dunaj w Rumunii. Udział Alstom w kontraktach wynosi ponad 120 milionów euro. Umowa została podpisana przez CFR SA, rumuńskiego państwowego przewoźnika kolejowego oraz konsorcjum Asocierea RailWorks, którym przewodzi Alstom. Projekt ma trwać cztery lata. Konsorcjum Asocierea RailWorks składa się z lidera konsorcjum Alstom oraz trzech firm wykonujących prace budowlane i kolejowe: Aktor, Arcada i Euroconstruct.

 

Fot. Alstom

Prace będą realizowane w podsekcji Sighisoara-Brasov, części europejskiego korytarza Ren-Dunaj, który łączy Norymbergę-Pragę-Wiedeń-Budapeszt-Curtici-Simerię-Braszów-Bukareszt-Konstanca. Alstom od 2012 roku prowadzi aktywne prace modernizacyjne w rumuńskiej części tego korytarza.

Kontrakt obejmuje modernizację około 170 kilometrów infrastruktury kolejowej dla pociągów pasażerskich kursujących z prędkością do 160 km / h. Obejmuje modernizację infrastruktury, elektryfikację, sygnalizację i systemy telekomunikacyjne, w tym GSM-R, a także roboty budowlane. Alstom jest bezpośrednio odpowiedzialny za wdrożenie centrum kontroli ruchu w mieście Braszów, blokadę cyfrową i wdrożenie ERTMS poziomu 2, systemy informacji dla pasażerów i modernizacje sieci trakcyjnej oraz podstacje trakcyjne.

„Umowa ta potwierdza wiodącą pozycję Alstom na rumuńskim rynku kolejowym, zarówno w zakresie cyfrowego sterowania pociągami, jak i elektryfikacji. Po zainstalowaniu pierwszego nowoczesnego systemu zarządzania ruchem w Rumunii jesteśmy teraz gotowi rozszerzyć tak wysoką wydajność na nowe sekcje. Ten projekt będzie kolejnym mocnym punktem odniesienia dla Alstom. Bukareszt stał się strategicznym centrum wiedzy specjalistycznej Alstom w zakresie kontroli pociągów, nie tylko dla lokalnych projektów, ale także dla reszty Europy Środkowej i Wschodniej ”- wyjaśnia Gabriel Stanciu, dyrektor zarządzający Alstom w Rumunii, Bułgarii i Republice Mołdowy.

Alstom jest światowym pionierem w rozwoju i wdrażaniu pokładowych urządzeń do kontroli pociągów. ATLAS 200 to rozwiązanie ERTMS poziomu 2 Alstom, które pozwala pociągom jechać z większą prędkością bez fizycznych sygnałów przytorowych. Alstom dostarczy również system zarządzania ruchem dla centrum sterowania pociągami i wdroży system telekomunikacyjny GSM-R.

Dla modernizacji systemów trakcyjnych Alstom dostarczy swoje rozwiązanie trakcyjne OCS3 dla głównych linii, wykorzystując swoje możliwości w zakładzie produkcyjnym w Lecco we Włoszech.

Alstom jest obecny w Rumunii od ponad 25 lat i obecnie zatrudnia 450 osób w tym kraju. Bieżące działania firmy obejmują projekty modernizacji kolei na różnych etapach wdrażania, a także utrzymanie pociągów metra w Bukareszcie.