Pociąg wodorowy Alstom Coradia iLint zalicza udane testy w Holandii

Pociąg wodorowy Alstom Coradia iLint zalicza udane testy w Holandii

10 marca 2020 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom przeprowadził dziesięć dni testów wodorowego pociągu Coradia iLint na 65 kilometrach linii między Groningen a Leeuwarden na północy Holandii. Testy odbyły się po 18 udanych miesiącach obsługi pasażerów na linii Buxtehude – Bremervörde – Bremerhaven – Cuxhaven w Niemczech, gdzie zamówiono już łącznie 41 pojazdów Coradia iLint. Najnowsze testy czynią Holandię drugim krajem w Europie, w którym pociąg udowodnił, że jest unikalnym bezemisyjnym rozwiązaniem dla niezelektryfikowanych linii.

 

Fot. Alstom

W październiku ubiegłego roku Alstom i prowincja Groningen, lokalny operator Arriva, holenderski zarządca infrastruktury kolejowej ProRail i firma energetyczna Engie podpisali umowę pilotażową mającą na celu przetestowanie Coradii iLint, pierwszego na świecie pociągu pasażerskiego napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi w Holandii . DEKRA, niezależna firma kontrolująca i certyfikująca testy, została liderem testów. Ta seria testów przeprowadzana była w nocy z prędkością do 140 km / h, bez pasażerów. Na potrzeby testów Engie zbudowała mobilną stację paliwową do tankowania Coradii iLint całkowicie zielonym - produkowanym w sposób zrównoważony - wodorem.

„Testy w Holandii pokazują, w jaki sposób nasz pociąg wodorowy jest dopracowany pod względem dostępności i niezawodności, zapewniając taką samą wydajność jak tradycyjne pociągi regionalne, ale z korzyścią dla niskiego poziomu hałasu i zerowej emisji. Łatwo jest go również zintegrować z istniejącą flotą i jest zgodny ze wszystkimi przepisami bezpieczeństwa. Pociąg wodorowy Coradia iLint jest niezawodnym pociągiem bezemisyjnym, gotowym pomóc nam w transporcie do Europy neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla ”- powiedział Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux.

Coradia iLint to pierwszy na świecie regionalny pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru i tlenu w energię elektryczną, co eliminuje emisję zanieczyszczeń związanych z napędem. Cały pociąg jest cichy, a jego jedyną emisją jest woda. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych liniach, zapewnia czystą, trwałą przyczepność bez poświęcania wydajności. Ma zasięg około 1000 kilometrów - tyle samo co wiele jednostek diesla o podobnej wielkości. Pociąg został opracowany i wyprodukowany przez zespoły Alstom w Salzgitter w Niemczech i Tarbes we Francji.

Holenderska sieć kolejowa ma około 1000 kilometrów niezelektryfikowanej linii, na której codziennie kursuje około 100 pociągów z silnikiem Diesla.