Kolej białoruska przykłada szczególną uwagę do rozwoju usług transportu kontenerowego

Kolej białoruska przykłada szczególną uwagę do rozwoju usług transportu kontenerowego

26 marca 2020 | Źródło: Koleje Białoruskie
PODZIEL SIĘ

23 marca 2020 roku pełny kontenerowy pociąg z produktami eksportowymi Centralnej Komisji Kontroli Svetlogorsk OJSC wyjechał z Białorusi do Chin. Pociąg składa się z 41 czterdziestometrowych kontenerów załadowanych „bieloną miazgą celulozową”. Pociąg pokonuje dystans 10 tysięcy kilometrów do Chengdu w ciągu 14-16 dni. Dla porównania dostawa drogą morską w tym kierunku będzie trwała dłużej niż 50 dni.

 

Fot. Koleje Białoruskie

Realizacja projektu jest kontynuacją wzmożonej pracy Białoruskiej Kolei w organizowaniu kontenerowych przewozów obsługujących eksport produktów białoruskich przedsiębiorstw. Został on wdrożony we współpracy z Centralną Komisją Kontroli Svetlogorsk OJSC, szwedzką firmą Ekman & Co AB, Białoruską Koleją oraz UTLC ERA JSC.

Ponadto kolej białoruska, wychodząc na przeciw potrzebom białoruskich przedsiębiorstw, oferuje wydajne systemy transportu i logistyki w celu organizowania transportu eksportowo-importowego towarów koleją w kierunku Europy Zachodniej.

W ciągu ostatniego półtora roku Kolej Białoruska zrealizowała szereg projektów wspierających wysyłanie produktów białoruskich przedsiębiorstw do Chin - nabiału, wyrobów cukierniczych i produktów z drewna. Przykładem rozszerzenia geografii eksportu usług jest projekt pociągu kontenerowego na trasie Białoruś - Rumunia, zorganizowany we współpracy z Rail Cargo Logistics d.o.o. (Słowenia) i Zahid Trans Service (Ukraina).

Dla zwiększenia atrakcyjności przewozów kontenerowych, Koleje Białoruskie rozwijają swoją infrastrukturę liniową i punktową, zwiększają możliwości odprawy pociągów na białorusko-polskich przejściach granicznych.

Ponadto Koleje Białoruskie prowadzą systematyczne prace w celu optymalizacji procesu transportu, które obejmują przyspieszenie odprawy towarów przez przejścia graniczne, poprawę prawa przewozowego, stosowanie nowoczesnych technologii informatycznych, wprowadzanie elektronicznych dokumentów prawnie istotnych w procesach technicznych międzynarodowego transportu towarowego, skrócenie czasu odprawy celnej, zwiększenie prędkości pociągów kontenerowych.