Z Poznania do Duisburga naczepy pojadą koleją

Z Poznania do Duisburga naczepy pojadą koleją

28 marca 2020 | Źródło: CLIP Intermodal / PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

W odpowiedzi na rosnące obostrzenia  administracyjne w stosunku do międzynarodowego transportu samochodowego oraz wzrastające koszty takiego transportu,  w najbliższych dniach  Clip Intermodal, Duisport Agency  wraz z PKP Cargo S.A.  rozpoczną przewozy intermodalne na linii Poznań – Duisburg. Technicznie połączenie będzie gotowe do startu z dniem 01.04.2020, ale zostanie uruchomione w miarę napływania zleceń.

Fot. CLIP Intermodal

Współpraca trzech podmiotów wynika z zapotrzebowania rynku na takie przewozy, gdyż epidemia koronawirusa spowodowała ograniczenia w międzynarodowym transporcie samochodowym. Część państw wprowadziła poważne obostrzenia administracyjne utrudniające ruch TIR-ów, co powoduje, że gestorzy ładunków i firmy transportowe muszą szukać alternatywnych możliwości przewożenia towarów. Korzystanie z kolei jest w tej chwili najlepszym rozwiązaniem, gdyż transportu szynowego nie dotyczą obostrzenia związane z epidemią COVID-19.

CLIP Intermodal Terminal. Fort. CLIP Intermodal

Z tych powodów PKP CARGO, Clip Intermodal i Duisport Agency, operator portu rzecznego w Duisburgu, rozpoczną przewozy kontenerów i naczep samochodowych na trasie Poznań – Duisburg. Połączenie będzie technicznie gotowe 1 kwietnia, natomiast pierwszy pociąg zostanie uruchomiony w miarę napływania zleceń.

Obecnie zaplanowano trzy połączenia tygodniowo, ale częstotliwość może bardzo szybko wzrosnąć do codziennych kursów w przypadku dużego zainteresowania nową usługą. Ponadto zaplanowana kompozycja wagonów pozwoli na przewiezienie nie tylko jednostek intermodalnych, ale również naczep tzw. standardowych z wykorzystaniem systemu CargoBeamer. Czas przejazdu koleją pomiędzy Poznaniem a Duisburgiem wynosi tylko 14 godzin.

Duisburg Terminal. Fot. CLIP Intermodal

Pojemność każdego pociągu to 36 naczep lub kontenerów 45 stopowych, co pozwoli na odciążenie dróg o ponad 10 000 naczep w skali roku i uniknięcie emisji CO2 w ilości około 15 tys. ton. Dodatkową korzyścią w przewozie intermodalnym jest możliwość załadunku do 26 ton towaru na pojedynczą naczepę.