W 2020 r. Koleje Białoruskie zmodernizują około 250 km torów

W 2020 r. Koleje Białoruskie zmodernizują około 250 km torów

29 marca 2020 | Źródło: Koleje Białoruskie / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Podczas spotkania Rady Techniczno-Ekonomicznej Białoruskich Kolei, które odbyło się w trybie wideokonferencji, podsumowano wyniki prac w infrastrukturze w 2019 r., a także nakreślono plany na 2020 r. Tor jest jednym z najważniejszych elementów infrastruktury kolejwej. W tym roku na białoruskich liniach kolejowych planowane jest kompleksowe naprawienie około 250 km toru, a także remont 29 kolejowych budowli inżynieryjnych.

Fot. Koleje Białoruskie

Ponadto planowana jest zastapienie 239 rozjazdów nowymi, 210 z nich na żelbetowej podstawie. Zostanie ułożonych 180 km toru bezspoinowego, co zmniejszy zużycie szyn i podwozia taboru, zapewni płynną jazdę i pozytywnie wpłynie na poprawę komfortu podróży. Koszt modernizacji to około 150 milionów rubli.

W celu przeprowadzania prac nad bieżącą konserwacją i naprawą torów kolejowych, w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pociągów Koleje Białoruskie eksploatują  428 jednostek specjalnego taboru kolejowego.

W szczególności pracują trzy skomputeryzowane - diagnostyczne pojazdy torowe, które stale mierzą i rejestrują parametry geometryczne torów kolejowych, identyfikują i oceniają awarie za pomocą kontrolowanych parametrów z wydaniem, w razie potrzeby decyzji o ograniczeniu prędkości pociągów.

Trzy wagony diagnostyczne wykrywające wady, z których ostatni został zakupiony w 2019 r. to nowoczesne pojazdy wyposażone w system wizualny do wykrywania usterek w górnej strukturze toru i szybki system do pomiaru parametrów toru.

W marcu br. Koleje Białoruskie otrzymały innowacyjny kompleks diagnostyczny do automatycznej oceny stanu infrastruktury, co pozwala monitorować ponad sto jej różnych parametrów. Wykonuje pomiary w trybie automatycznym, utrwalając je w bazie danych za pomocą specjalistycznego oprogramowania. Zastosowanie tego kompleksu usprawni system diagnostyczny i zapewni kompleksowe monitorowanie stanu obiektów technicznych całej infrastruktury kolejowej. Jedną z najważniejszych zalet kompleksu jest możliwość przeprowadzenia szerokiego zakresu pomiarów dla jednego lotu, z całkowitym wyłączeniem wpływu czynnika ludzkiego na wyniki pomiaru.