Transport miejski Od dzisiaj działa na Woli nowy węzeł przesiadkowy: przystanek kolejowy i stacja metra Młynów

Od dzisiaj działa na Woli nowy węzeł przesiadkowy: przystanek kolejowy i stacja metra Młynów

04 kwietnia 2020 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Przystanek kolejowy Warszawa Młynów od dziś w wspólnie z metro stwarza nowe możliwości podróży i lepszą komunikację w Warszawie. Zwiększenie oferty komunikacji publicznej i dostępności kolei to efekt rozbudowy drugiej linii Metra w kierunku Woli i Bemowa oraz modernizacji kolejowej linii obwodowej.

Fot. PKP PLK

Kolejowa linia obwodowa w Warszawie biegnie od peronu 8. stacji Warszawa Zachodnia poprzez stacje Warszawa Wola, Warszawa Młynów, Warszawa Koło, Warszawa Gdańska i Warszawa Zoo. Powstała  w roku 1876. Peron 8 stacji Warszawa Zachodnia do 2012 roku był osobnym przystankiem osobowym o nazwie Warszawa Wola. Do modernizacji w 2018 roku obecny przystanek Warszawa Wola nosił nazwę Warszawa Kasprzaka, a Warszawa Młynów nosiła nazwę Warszawa Koło.

Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 196 mln zł Warszawa zyskała lepszy system komunikacji. Powstały dwa nowe przystanki: Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększyła możliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne. Inwestycja jest ważnym elementem zmian komunikacji w aglomeracji warszawskiej.

Przystanek Kolejowy Warszawa Młynów. Fot. PKP PLK

Odcinek zachodni II linii metra w Warszawie stanowiący I etap jej realizacji w tym rejonie miasta, usytuowany jest w całości na terenie dzielnicy Wola.
Od szlaku za torami odstawczymi stacji C9 Rondo Daszyńskiego  trasa metra przebiega początkowo pod ul. Kasprzaka, a następnie, przechodząc pod terenem zabudowanym, skręca na północ w ulicę Płocką.
Na północ od ulicy Wolskiej trasa skręca na zachód, przechodząc pod istniejącą zabudową mieszkaniową i biegnie pod ulicą Górczewską. Linia metra przechodzi pod istniejącym wiaduktem PKP oraz pod estakadą al. Prymasa Tysiąclecia. Biegnąc dalej na zachód pod ulicą Górczewską, trasa przechodzi przez rejony zielone (Park im. E. Szymańskiego, Park Moczydło) a następnie za skrzyżowaniem z ul. Deotymy przez tereny z pobliską zabudową mieszkaniową i handlowo-usługową.
Jej przebieg kończy się torami odstawczymi w rejonie wschodniego wjazdu na teren Centrum Handlowego „Wola Park” na wysokości ul. Tadeusza Krępowieckiego.

Metro Warszawskie, Stacja Młynów. Fot. ZTM Warszawa