Koronawirus nie powstrzymuje inwestycji PKP LHS

Koronawirus nie powstrzymuje inwestycji PKP LHS

07 maja 2020 | Źródło: PKP LHS
PODZIEL SIĘ

PKP LHS podpisała umowę na rozbudowę stacji granicznej Hrubieszów. Inwestycja pozwoli na podniesienie bezpieczeństwa oraz zwiększenie zdolności eksploatacyjnych stacji. Jednocześnie spółka podpisała umowę na zaprojektowanie elektronicznych systemów sterowania na stacji Sędziszów LHS. W przygotowaniu jest również umowa na projekt Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) na stacji Wola Baranowska.

Fot. PKP LHS

– Pomimo rozwoju epidemii, nie zatrzymaliśmy naszych projektów inwestycyjnych. Dzięki temu nie tylko zapewniamy pracę naszym dostawcom i ciągłość dostaw naszym partnerom handlowym, ale również przygotowujemy infrastrukturę, która przez kolejne lata będzie wspierać rozwój gospodarczy regionów, przez które przebiega linia szerokotorowa – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Rozbudowa infrastruktury na stacji Hrubieszów obejmie budowę toru wyciągowego 1520 mm, przebudowę siedmiu torów 1435 mm oraz modernizację hali wagonowej, która zostanie przystosowana do obsługi sprzętu przeładunkowego oraz dla potrzeb kontroli granicznej. Zmodernizowany zostanie automatyczny system sterowania  ruchem kolejowym, wprowadzone zostaną czujniki niezajętości torów i rozjazdów oraz system telewizji przemysłowej. Inwestycja pozwoli na zwiększenie zdolności eksploatacyjnych stacji oraz ograniczenie kosztów prowadzenia ruchu pociągów. Inwestycja zostanie zrealizowana w trybie „Projektuj i Buduj”, prace projektowe i budowlane wykona konsorcjum firm, których liderem jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Bytomia.

W marcu zawarta została umowa na projekt rozbudowy Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Sędziszów LHS, co pozwoli na objęcie komputerowym sterowaniem urządzeń w miejscowościach Raczyce, Gołuchów, Łączyn, Sędziszów, Kępie, Zarzecze, Jaroszowiec Olkuski oraz Bukowno. Inwestycja umożliwi zwiększenie bezpieczeństwa i przepustowości oraz ograniczenie kosztów przewoźnika. Projekt opracuje firma Mosty Katowice.

W przygotowaniu jest również umowa dotycząca zaprojektowania budowy LCS na stacji Wola Baranowska, które obejmie mijanki Huta Deręgowska, Puszcza, Drozdów i Niekrasów oraz stacje Wola Baranowska, Staszów i Grzybów. Tak jak pozostałe inwestycje doprowadzi to do zwiększenia pojemności stacji i mijanek, zwiększenia przepustowości linii i poprawy bezpieczeństwa.