Bombardier Transportation, lider w dziedzinie technologii kolejowej, wygrał kontrakt od National Capital Region Transport Corporation (NCRTC) na budowę i dostawę regionalnych pociągów podmiejskich i międzymiastowych z kompleksowymi usługami serwisowymi dla korytarza kolei dużych prędkości Delhi-Ghaziabad-Meerut regionalnego systemu szybkiego tranzytu (RRTS).
Zakres projektu obejmuje dostarczenie 30 regionalnych pociągów podmiejskich po sześć wagonów każdy i 10 pociągów dla metra po trzy wagony każdy, a także 15 lat utrzymania taboru. Kontrakt jest wyceniony na około 2577 crore INR (314 milionów euro, 340 milionów dolarów amerykańskich), a klient ma możliwość skorzystania z opcji dodatkowych 90 wagonów i dwóch lat utrzymania.
Vinay Kumar Singh, dyrektor zarządzający NCRTC, powiedział: „Finalizacja procesu przetargowego na tabor kolejowy jest ważnym kamieniem milowym we wdrażaniu pierwszego indyjskiego projektu regionalnego systemu szybkiego tranzytu (RRTS). Nasza współpraca z Bombardier Transportation w celu dostarczenia 100% lokalnie produkowanych zestawów pociągów dla całego RRTS Delhi-Ghaziabad-Meerut z ponad 83% udziałem lokalnej produkcji wychodzi na przeciw inicjatywie rządu Indii "Make in India". Jesteśmy przekonani, że wspólnie zrealizujemy ten projekt na czas, aby spełnić aspiracje mieszkańców regionu stołecznego, przyczyniając się do poprawy ich jakości życia.”
Rajeev Joisar, Country Leader for India w Bombardier Transportation, powiedział: „Jesteśmy dumni z tego, że możemy wesprzeć flagowy projekt regionalnego systemu szybkiego tranzytu w Indiach, który rozszerzy transport publiczny w stolicy kraju i połączy sąsiednie szybko rozwijające się miasta. Nasze nowe pociągi zostaną naprawdę zaprojektowane i wyprodukowane w Indiach, przy czym zwiększą komfort i bezpieczeństwo pasażerów.” Dodał: „Kontrakt na dostarczenie pierwszych i najbardziej zaawansowanych indyjskich pociągów regionalnych o średniej prędkości, wraz z usługami utrzymania, potwierdza pionierską pozycję Bombardiera w indyjskim przemyśle kolejowym. To także pierwszy projekt w Indiach dotyczący regionalnych i lokalnych usług transportowych działających w tej samej sieci, realizujący indyjską wizję multimodalnej integracji sieci transportowych. ”
Projekt będzie realizowany zgodnie z inicjatywą indyjskiego premiera, flagowymi wytycznymi Narendry Modi „Make in India”, wagony dla kolei i metra będą produkowane w indyjskich zakładach Bombardier w Vadodara. Tabor zostanie zaprojektowany w Globalnym Centrum Inżynierii i Technologii w Hyderabad w Indiach, a lokalne zakłady będą świadczyć usługi serwisowe. Jest to pierwszy projekt w Indiach obejmujący usługi utrzymania w ramach przetargu zakupu taboru, a Bombardier dostarczy sprawdzone na całym świecie rozwiązania w zakresie utrzymania zapewniające bezpieczeństwo, dostępność i niezawodności pociągów.
82-kilometrowy Delhi-Ghaziabad-Meerut RRTS będzie się charakteryzować prędkością projektową 180 km / h dla pociągów podmiejskich i będzie realizowany etapami między miastami. Będzie miał 22 stacje RRTS, z czego 16 będzie stacjami regionalnymi, a pozostałe sześć stacji będzie w Meerut. Pociągi skrócą czas podróży na linii Delhi do Meerut o 75% do około 62 minut, a dzienna oczekiwana liczba pasażerów to około 800 000. 18-kilometrowy odcinek metra między stacjami Modipuram i Meerut South z 12 stacjami w infrastrukturze RRTS zaspokoi potrzeby mieszkańców Meerut w zakresie mobilności lokalnej i zapewni sprawną łączność regionalną.
Bombardier Transportation w Indiach.
Bombardier Transportation w Indiach prowadzi zakład produkcji pojazdów kolejowych i halę montażu wózków w Savli, w pobliżu Vadodara w Gudżaracie Zatrudnia około 1700 pracowników.
Bombardier jest największym dostawcą systemów sygnalizacji dla Metra w Delhi i jednym z największych dostawców taboru w Indiach. Jest także wieloletnim partnerem Indian Railways dostarczającym układy napędowe do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych. Bombardier eksportuje również sprzęt kolejowy z Indii do projektów taborowych na całym świecie. Bombardier pomaga przemieszczać około pięciu milionów ludzi na dobę w miastach Mumbaj, Delhi i Kalkuta, a jego układy napędowe wyposażają lokomotywy, które pokonują około 300 000 kilometrów dziennie w sieci kolei indyjskich.