Alstom dostarczył trzysetny pociąg Coradia Polyvalent dla francuskiej Oksytanii

Alstom dostarczył trzysetny pociąg Coradia Polyvalent dla francuskiej Oksytanii

20 maja 2020 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom dostarczył w czwartek 7 maja trzysetny pociąg Coradia Polyvalent dla regionu Oksytania. Po 6 latach eksploatacji cała dostarczona flota pociągów Coradia Polyvalent pokonała ponad 107 milionów kilometrów z poziomem niezawodności i dostępności zgodnym z oczekiwaniami SNCF Voyageurs i regionów francuskich.

 

Fot. Alstom

„Ten 300 pociąg jest ważnym kamieniem milowym dla zakładu w Reichshoffen. Symbolizuje zdolność Alstom do spełnienia różnych oczekiwań regionów z tej samej platformy, łącząc w ten sposób doskonałość przemysłową z odpowiedzią na uzasadnione oczekiwania i wymagania każdego urzędu transportu publicznego”- powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, CEO Alstom we Francji.

Dzięki swojej modułowej architekturze pociągi Coradia Polyvalent można dostosować do wymagań każdego urzędu transportu publicznego, a także do różnych rodzajów operacji - podmiejskich, regionalnych i międzymiastowych. Pociągi, które mogą poruszać się z prędkością 160 km / h, są dostępne w trzech długościach (56, 72 lub 110 metrów) i zapewniają pasażerom optymalny komfort niezależnie od długości podróży. Pociągi Coradia Polyvalent są zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne dzięki niskiemu zużyciu energii i zmniejszonym kosztom utrzymania. Praca w wielu jednostkach składających się z maksymalnie czterech wagonów umożliwia elastyczne dostosowanie się do gęstego ruchu lub szczytów do 1000 pasażerów.

W odpowiedzi na plan wodorowy zainicjowany przez francuskich ministów ds. przemian ekologicznych i integracyjnych oraz transportu w czerwcu 2018 r., Alstom proponuje teraz włączenie wersji z podwójnym trybem elektryczno-wodorowym do gamy Coradia Polyvalent.

Pierwsze pociągi Coradia Polyvalent weszły do ​​służby w kwietniu 2014 r. w Akwitanii, Grand Est i Occitanie. Do tej pory zamówiono 387 pociągów w ramach kontraktu udzielonego Alstom przez SNCF w październiku 2009 r., w tym 27 pociągów transgranicznych między Francją a Szwajcarią (region AURA dla LEMAN Express) oraz 30 pociągów transgranicznych między Francją a Niemcami (Region Grand Est).

Projektowanie i produkcja modeli pochodzących z platformy Coradia Polyvalent zapewnia ponad 4000 miejsc pracy we Francji w Alstom i u jej dostawców. Zaangażowanych jest sześć z dwunastu zakładów Alstom we Francji: Reichshoffen do projektowania i montażu, Ornans do silników, Le Creusot do wózków, Tarbes do łańcuchów trakcyjnych, Villeurbanne do systemów pokładowych i Saint-Ouen do projektowania.