Nantong-Shanghai Railway rozpoczął próbną eksploatację

Nantong-Shanghai Railway rozpoczął próbną eksploatację

09 czerwca 2020 | Źródło: Koleje Chińskie
PODZIEL SIĘ

O godzinie 10:00 30 maja pociąg nr C3816 odjechał ze stacji w Szanghaju, przejechał linią Pekin-Szanghaj i linią Nantong-Szanghaj, przekroczył rzekę Jangcy i skierował się do Nantong, kończąc komisyjne uruchomienie i test  Zhaodiana - Huangdu  odcinka linii kolejowej Nantong-Szanghaj i rozpoczęcie próbnej eksploatacji. Celem było osiągnięcie gotowości do otwarcia ruchu pociągów do końca czerwca.

 

Fot. Koleje Chińskie

Budowa Zhaodian-Huangdu odcinka kolei Nantong-Szanghaj rozpoczęła się w marcu 2014 r. Po zakończeniu podtorza, mostów, układania torów głównych oraz prac w zakresie instalacji systemu sterowania ruchem kolejowym, 20 kwietnia br. rozpoczęto komisyjne uruchamianie i testowanie, podczas którego pociąg inspekcyjny, testowy pociąg towarowy i dwuskładowy pociąg EMU przejechały ten odcinek w celu przeprowadzenia próby jazdy w obie strony przy różnych poziomach prędkości, próby mocy EMU przy prędkości 160 km / h oraz próby obciążenia statycznego mostu kolejowego na rzece Jangcy.

Według stanu na 30 maja odcinek Zhaodian-Huangdu linii Nantong-Szanghaj przejechało ponad 700 pociągów testowych. Oczekuje się, że odcinek będzie gotowy do otwarcia do końca czerwca.

Linia Nantong-Szanghaj jest ważną częścią korytarza przybrzeżnego, głównym korytarzem sieci kolei dużych prędkości, złożonej z „ośmiu linii północ-południe i ośmiu linii wschód-zachód” określonych w chińskim średnio- i długoterminowym  planie rozwoju kolei główną linią o długości 137,5 km z prędkością konstrukcyjną 200 km / h.

Otwarcie dla ruchu odcinka Zhaodian-Huangdu linii Nantong-Szanghaj, poprawi przepustowość korytarza kolejowego przekraczającego rzekę, poprawi układ sieci kolejowej i zintegrowany system transportu regionalnego w obszarze delty rzeki Jangcy, przyłączy Zhangjiagang, Changshu i Taicang - trzy miasta pod zarządem Suzhou, do sieci kolejowej obszaru delty rzeki Jangcy i zmień trasę kolejową między Nantong a Szanghajem z krzywej na linię prostą bez transferu w Nanjing. Oczekuje się, że czas podróży pociągiem między tymi dwoma miastami zostanie skrócony z 4 godzin do 1,5 godziny, co znacznie ułatwi podróżowanie. Ma to ogromne znaczenie dla wzmocnienia wiodącej roli Szanghaju jako miasta centralnego i poprawy jakości zintegrowanego rozwoju gospodarczego obszaru delty rzeki Jangcy.