Coraz bliżej do podpisania drugiej z trzech umów na S7 Płońsk – Czosnów

Coraz bliżej do podpisania drugiej z trzech umów na S7 Płońsk – Czosnów

01 lipca 2020 | Źródło: GDDKiA
PODZIEL SIĘ

Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po zapewnieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt.

Fot. GDDKiA

Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 Załuski - Modlin. To drugi z trzech odcinków S7 Płońsk – Czosnów, dla którego niebawem podpiszemy umowę. Kontrola uprzednia postępowania przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Po przedstawieniu przez Wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będzie możliwe podpisanie umowy.

Przetarg

Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu rozbudowę S7 Załuski - Modlin, 31 marca 2020 r. jako najkorzystniejszą ofertę wybralno tę złożoną przez firmę Mostostal Warszawa S.A. Na wybór oferty najkorzystniejszej zostało złożone odwołanie, które jeszcze przed terminem posiedzenia Krajowej Izby Odwoławczej cofnięto, w związku z czym postępowanie odwoławcze zostało umorzone.

Źródło: GDDKiA

Zakres prac

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

Nowe warunki dla wykonawców 

Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać wymagane kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.

Mniej utrudnień dla kierowców

Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót pomiędzy Załuskami a Modlinem kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

S7 Modlin – Czosnów i Siedlin - Załuski

12 maja 2020 r. GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę odcinka S7 Modlin – Czosnów (9,7 km), natomiast w przypadku zadania Siedlin – Załuski (12,9 km) oferty otworzone zostały 21 listopada 2019 r. i sa na etapie przed wyborem najkorzystniejszej oferty.