Port Koper: Rozpoczęła się rozbudowa Pirsu I.

Port Koper: Rozpoczęła się rozbudowa Pirsu I.

12 sierpnia 2020 | Źródło: Port Koper
PODZIEL SIĘ

Luka Koper rozpoczął w tych dniach główne prace budowlane związane z rozbudową południowej części Pirsu I. Pierwsza faza projektu obejmuje przedłużenie nabrzeża o 98,5 mi 34,4 m szerokości.

Fot. Port Koper

Zakończenie budowy nabrzeża planowane jest na marzec 2021 r., zwiększając całkowitą długość nabrzeża do 695 metrów. W drugiej fazie powstanie 24,830 m2 dodatkowych powierzchni składowania kontenerów - prace te powinny zakończyć się w 2022 r. Wraz z rozbudową Pirsu I roczna przepustowość terminala kontenerowego wzrośnie do 1,3 mln TEU. Oczekuje się, że wraz z optymalizacją różnych procesów terminalowych przepustowość wzrośnie dalej do 1,5 mln TEU / rok.

Fot. Port Koper

Oprócz rocznego wzrostu zdolności przeładunkowej na tych inwestycjach skorzysta również dzienna zdolność przeładunkowa portu. Średnie wykorzystanie powierzchni składowania w 2020 r. waha się między 60 a 70%, co umożliwia płynne działanie na wszystkich poziomach. Nowe obszary składowania zapewnią dodatkowe miejsce na obsługę sporadycznych szczytów, gdy dzienne wykorzystanie powierzchni składowania w porcie może przekroczyć 90% pojemności.

Wartość inwestycji to 45,6 mln euro, częściowo współfinansowana z projektu NAPA4CORE programu Connecting Europe Facility (CEF). Dzięki optymalizacji procesów port zwiększył także przepustowość segmentu kolejowego terminala kontenerowego, przyczyniając się do niezawodnych i efektywnych czasowo usług intermodalnych. Czwarta suwnica kolejowa (RMG), która powinna zostać uruchomiona we wrześniu, dodatkowo wzmocni wyniki segmentu kolejowego.