Wiecha zawisła na budowie Punktu Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu

Wiecha zawisła na budowie Punktu Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu

10 września 2020 | Źródło: Koleje Wielkopolskie
PODZIEL SIĘ

4 września br., po niespełna ośmiu miesiącach od rozpoczęcia inwestycji, firma ALSTAL Grupa Budowlana, symbolicznym zawieszeniem wiechy, uroczyście zakończyła kolejny etap prac budowlanych. Inwestorem tego zadania są Koleje Wielkopolskie.

Fot. Koleje Wielkopolskie

Inwestycja, która powstaje przy ul. Leśnej w Wągrowcu jest jedną z kluczowych dla funkcjonowania i obsługi taboru Kolei Wielkopolskich. Umowa pomiędzy firmą ALSTAL Grupą Budowlaną a Kolejami Wielkopolskimi sp. z o.o. zakłada realizację dwóch zadań. Pierwsze z nich, dotyczy wykonania robót budowlanych zaplecza technicznego do obsługi pojazdów szynowych. W jego skład wchodzi, przede wszystkim, budowa dwóch, w pełni wyposażonych hal. Hala Główna o powierzchni zabudowy równej 2 783,00 m2 będzie miejscem przeznaczonym do przeglądów, napraw, mycia zewnętrznego oraz sprzątania wnętrz pojazdów. Hala Postojowa o powierzchni zabudowy 1 971,61 m2 służyć będzie odstawianiu pojazdów w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami.
Drugie z zadań zawartych w umowie zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego.

Fot. Koleje Wielkopolskie

– Inwestycja obecnie jest na etapie zakończenia prac związanych ze stanem surowym, zrealizowano główne elementy konstrukcyjne obu hal wraz z najtrudniejszym elementem, jakim było wzmocnienie gruntu w rejonie cieku wodnego – Adam Malczewski, Kierownik Projektu ALSTAL Grupa Budowlana.

Fot. Koleje Wielkopolskie

– Cieszymy się, że w tak krótkim udało nam się zrealizować ponad 30% robót. Na koniec roku 2020r. a więc 11 miesięcy po przejęciu placu budowy planujemy osiągnąć stopień zaawansowania wynoszący prawie 60%. Jest to bardzo dobry czasowo wynik w odparciu, że znaczna cześć wartości całej Inwestycji to wyposażenie technologiczne realizowane na samym końcu zadania inwestycyjnego – dodaje Marcin Klimkowski, dyrektor ds. produkcji, ALSTAL Grupa Budowlana.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspierają zabytkowe kolejki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspierają zabytkowe kolejki.
Następny artykuł RAILVIS.com: rewolucja w transporcie kolejowym właśnie się rozpoczęła RAILVIS.com: rewolucja w transporcie kolejowym właśnie się rozpoczęła