CRRC wypuszcza pierwszą lokomotywę wyposażoną w akumulator dla Rail Cargo Hungaria

CRRC wypuszcza pierwszą lokomotywę wyposażoną w akumulator dla Rail Cargo Hungaria

13 września 2020 | Źródło: Kurier Kolejowy / Railcolor
PODZIEL SIĘ

Czy powstały w CRRC Bison to wschodząca gwiazda na europejskiej scenie nowoczesnych lokomotyw - na efekt tego projektu oczekiwano od pewnego czasu. CRRC Zhuzhou Locomotive (CRRC ZELC) ukończyła pierwszą z czterech elektrycznych lokomotyw wyposażonych w akumulator, zamówionych przez spółkę zależną Austriackich Kolei Federalnych (OBB) - Rail Cargo Hungary (RCH) w 2019 roku.

Wizualizacja: Railcolor

Dwie z tych lokomotyw będą używane do manewrowania na Węgrzech, a pozostałe dwie będą przeznaczone do eksploatacji na trasach przygranicznych, głównie na południowym wschodzie Węgier i Chorwacji.

Lokomotywa została zaprojektowana zgodnie ze specyfikacjami RCH i zbudowana w ciągu roku w prowincji Hunan w Chinach.

Pierwszą ukończoną jednostką jest lokomotywa główna o mocy 5600 KW, która może działać na zasilaniu bateryjnym do manewrowania lub eksploatacji na krótkich dystansach. Lokomotywa jest wyposażona w akumulator „super ostatniej mili”, który jest ładowany przez elektryfikację napowietrzną podczas pracy i waży 90 ton. Lokomotywa osiąga prędkość maksymalną 120 km /h i siłę pociągową 300 kN.

Specyfikacja techniczna:

  • Prędkość maksymalna: 120 km/h
  • Moc wyjściowa: 5600 kW / 350 kW w trybie akumulatorowym
  • Siła pociągowa: 300 kN
  • Maksymalna siła zrywająca: 150 kN (opcjonalnie 240 kN)
  • Systemy zasilania: 15 kV / 16,7 Hz AC, 25 kV Hz AC
  • "Super ostatnia mila": 200 kWh z 350 kW, zasilana bateriami litowymi
  • Konfiguracja kół: Bo'Bo
  • Średnica koła: 1250 mm nowe, 1170 mm zużyte
  • Minimalny promień łuku: 100m
  • Długość: 19,47 m
  • Waga: 90 t

Pierwsza lokomotywa manewrowa zostanie uruchomiona pod koniec 2020 roku. RCH będzie dzierżawić po dwie lokomotywy przez cztery lata.

CRRC ZELC ma trzy lata od podpisania umowy we wrześniu 2019 r. na uzyskanie homologacji typu dla dwóch lokomotyw na Węgrzech. Jeżeli lokomotywy spełnią oczekiwania zamawiąjącego to RCH zdecyduje się na zakup do 20 lokomotyw każdego typu.