Ruszyły prace na stacji Warszawa Gdańska

Ruszyły prace na stacji Warszawa Gdańska

30 września 2020 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Rozpoczęły się prace na stacji Warszawa Gdańska. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi i dogodniejszy dostęp na perony. Będą dwie kładki z windami oraz zamontują schody ruchome. Zmienia się droga dojścia do peronów. Projekt za ponad 60 mln zł netto jest współfinansowany ze środków UE.

Fot. Archiwum KK

Stacja Warszawa Gdańska będzie lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów. Dojście na perony ułatwią dwie kładki oraz windy. Z przejścia podziemnego na perony dojedziemy schodami ruchomymi. Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku.

Najpierw prace skoncentrują się na budowie fundamentów nowej kładki od strony ul. księdza Romana Indrzejczyka/Adama Mickiewicza i peronu numer 4. W przejściu podziemnym koło peronu numer 2 i 4 rozpocznie się budowa konstrukcji schodów ruchomych. Obok linii zamontowane zostaną stalowe konstrukcje, które będą podporami nowej kładki.

Zmiany na stacji Warszawa Gdańska

Od czwartku 1 października podróżni będą korzystali z peronu numer 3 i jednej krawędzi peronu numer 2. Dojście na peron numer 2 od poniedziałku 7 października będzie przygotowane z parkingu obok dworca. W obrębie stacji są informacje z drogami dojść z peronów do tramwajów i metra. Komunikacja przejściem podziemnym miedzy dzielnicami Śródmieście i Żoliborz jest utrzymana. Na stacji Warszawa Gdańska utrzymany jest rozkładowy ruch pociągów.

Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska (ul. Kłopot, centrum handlowe) wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ul. Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy. Podróżni nową drogą skrócą czas dojścia do pociągów. Dzięki kładce będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze, przez który przebiega linia kolejowa. Przy kładce przewidziano potrzeby cyklistów – będą zamontowane stojaki rowerowe.

Prace na stacji Warszawa Gdańska zostały zaplanowane i wpisane do rozkładu jazdy. Modernizacja stacji jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia", który ubiega się o dofinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.