Lokomotywa DRAGON w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni

Lokomotywa DRAGON w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni

12 października 2020 | Źródło: BCT Gdynia
PODZIEL SIĘ

Przewoźnik kolejowy Freightliner po kilku latach nieobecności na polskim rynku przewozów intermodalnych otworzył nowe połączenie pomiędzy Brzeskim Terminalem Kontenerowym (60 km na wschód od Krakowa) a portami Trójmiasta.

Fot. BCT Gdynia
6 października BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni  przyjął pierwszy pociąg, który przyprowadziła jedna z najnowocześniejszych lokomotyw jakie jeżdżą po torach w Polsce - spalinowo-elektryczna lokomotywa DRAGON produkcji nowosądeckiego Newagu . Dzięki możliwości przełączania się z trakcji elektrycznej na zasilanie spalinowe, lokomotywa nie musiała być podmieniana na lokomotywę manewrową na stacji Gdynia Port i wjechała bezpośrednio z trasy na terminal. Pomijając czasochłonną i kosztowną operacje manewrową, Freightliner może zaoferować znacznie szybszy i efektywniejszy transport koleją. Wjazd DRAGONA to pierwszy taki przypadek na terminalu BCT, kiedy elektryczna lokomotywa trasowa wjechała na tory ładunkowe.

Oprócz zastosowania najnowszych rozwiązań w taborze, Freightliner jest również liderem w zastosowaniu nowych technologii komunikacyjnych. Wszystkie lokomotywy należące do floty są wyposażone w laptopy umożliwiające tworzenie i drukowanie dokumentacji bezpośrednio na lokomotywie. Rejestrator z anteną GPS umożliwia zdalny dostęp do systemów oraz lokalizowanie lokomotywy, kamery rejestrują przebieg jazdy, co pozwala na ciągły monitoring trasy pociągu. Zastosowanie rozwiązań cyfrowych pozwala na znaczące skrócenie czynności obsługowych, wyeliminowanie dokumentacji papierowej, a co za tym idzie znaczne skrócenie czasu postoju na terminalach portowych.