Rozpoczął się ostatni etap prac na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie.

Rozpoczął się ostatni etap prac na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie.

06 listopada 2020 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowe przystanki, wymieniają tory i sieć trakcyjną. Inwestycja ze środków budżetowych, za przeszło 250 mln zł zwiększy dostęp do kolei i przygotuje warunki do szybkich i wygodnych podróży aglomeracyjnych.

Kraków Bonarka Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK

Połączenie kolejowe Krakowa ze Skawiną będzie atrakcyjną,  bezkonkurencyjną ofertą szybkich przejazdów.

- Kolej odgrywa coraz większą rolę w aglomeracjach. Również w Małopolsce nowe przystanki oraz inwestycje na liniach kolejowych znacząco wpływają na poprawę życia mieszkańców. Dzięki efektom Krajowego Programu Kolejowego budujemy kolej bezpieczną, komfortową i przewidywalną – mówi minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Sprawną obsługę pociągów na stacji zapewnią nowe urządzenia sterowania i tory. Nad bezpieczeństwem pociągów czuwać będą kolejarze w nowej nastawni.

Kraków Sidzina. Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK

- Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w aglomeracjach oznaczają lepszy dostęp do kolei oraz atrakcyjne podróże. Również na trasach łączących stolicę Małopolski przybywa przystanków oraz powstają warunki do wprowadzenia większej liczby pociągów mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia znacznie zwiększą dostępność do kolei. Po zakończeniu inwestycji czas podróży pociągiem do centrum Krakowa skróci się do kilkunastu minut. W Opatkowicach gotowy jest pierwszy peron. Rozpoczęła się budowa drugiej platformy. W Skawinie widać konstrukcje nowych peronów. W pobliżu osiedla Jagielnia wykonano już kładkę, która połączy przystanek z przyległymi ulicami.

Kraków Opatkowice. Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK

Windy i pochylnie, nowe oznakowanie oraz ścieżki naprowadzające umożliwią korzystanie z podroży na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie wszystkim, również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Inwestycja „Prace na linii klejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” zakończy się w połowie 2021 roku. Projekt za przeszło 250 mln zł, finansowany z budżetu państwa, to kolejny projekt sprzyjający rozwojowi kolei aglomeracyjnej w Krakowie.