Metrorex, państwowy operator metra w Bukareszcie, podpisał z firmą Alstom umowę na dostawę do 30 pociągów Metropolis dla nowej linii 5. Zamówienie zostanie zrealizowane w dwóch etapach: w pierwszym Metrorex otrzyma 13 pociągów o łącznej wartości ponad 100 mln euro. Następnie, w razie potrzeby, operator będzie mógł zamówić 17 kolejnych pociągów. Wtedy całkowity koszt kontraktu wyniesie 240 mln euro.
Pierwszy pociąg powinien zostać dostarczony za mniej niż 29 miesięcy. Pozostałe 12 pociągów pierwszego etapu przyjedzie natychmiast po certyfikacji pierwszego pociągu.
Każdy z sześciu wagonów pociągów przeznaczonych dla Bukaresztu będzie miał 216 miejsc siedzących w układzie wzdłużnym i dwie specjalne strefy dostępu dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Pociągi mają specyficzną konfigurację, dostosowaną do metra w Bukareszcie: karoserie ze stali nierdzewnej, 114 metrów długości i 3 metry szerokości. Całkowita pojemność będzie wynosić 1200 pasażerów. Ostateczna konfiguracja, kolory i wykończenia zostaną w pełni dostosowane do wymagań klienta, które zostaną ustalone na etapie projektowania. Tabor wyposażony będzie w pokładowy system radiowego sterowania ruchem CBTC, zapewniający kompatybilność z najnowszą technologią sygnalizacji przytorowej.
Pasażerowie skorzystają z szeregu innowacji, które zwiększą wydajność i komfort podróży, w tym wewnętrzne tłumienie hałasu, cztery podwójne drzwi na wagon po każdej stronie, duże okna, oświetlenie LED i informacje dla pasażerów w czasie rzeczywistym, takie jak dynamiczna mapa tras.
Wcześniej Komisja Europejska zatwierdziła dotację w wysokości 97 mln euro na zakup nowych pociągów dla linii M2 metra w Bukareszcie.Budowane przez Alstom pociągi Metropolis są eksploatowane w wielu krajach od ponad 20 lat. Do klientów firmy należą metro w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie, Amsterdamie, Warszawie, Singapurze, Rijadzie, Dubaju, Sydney i Montrealu.